A legtöbb cég jelenesetben olyan problémával küzd, hogy megtartsa jelenlegi munkavállalóit. Egy vállalat különösen akkor kerülhet nehéz helyzetbe, ha a kulcsembereit veszíti el. A kulcspozícióból távozó alkalmazottakat nagyon nehéz helyettesíteni, hiába végez átszervezést a cég. Új dolgozókat, még ha tud is szerezni, rendkívül sok időbe telhet, mire egy új dolgozó kiismeri magát a cégnél, főleg akkor, ha multinacionális vállalatról beszélünk.
Újfajta szemléletre és gondolkodásmódra van szüksége a cégeknek, ha nem szeretnék elveszíteni dolgozóikat. Közeleg az idő, amikor az újgeneráció kilép a munkaerőpiacra, s ők teljesen más elvárásokkal rendelkeznek. Fel kell fogni a vállalatoknak, hogy igen is foglalkozni kell az alkalmazottakkal, nem egyszer kell nekik visszacsatolást adni munkájukról, hanem folyamatosan. Az újgeneráció mindezt igényli. Fontos, hogy érezzék: fontosak a cég számára, és munkájukkal hozzájárulnak a vállalati hatékonysághoz, és sikerhez.
Időigényes, és nem kis feladat a dolgozók igényeinek a felmérése, ugyanakkor hosszútávon kifizetődő lehet. Egy vállalat akkor tud a leghatékonyabban teljesíteni a piacon, ha dolgozói is elégedettek a munkakörülményekkel. Nem elég egy évben egyszer felmérést készíteni a motivációról, és igényekről, hanem folyamatosan mérni kell ezeket, és lehetőségekhez mérten igazodni a munkavállalók elvárásaihoz. A jövőben a cégek számára a legfőbb feladat az lesz, hogy valóban megismerjék munkavállalóikat, és közös erővel azon dolgozni, miként lehet vonzóbbá tenni a munkakörülményeket. Ehhez elengedhetetlen az, hogy a dolgozók azonosulni tudjanak a vállalati tevékenységekhez, és lojálisak maradjanak a céghez! Mindenekelőtt ezt kell elérniük a cégeknek: a dolgozók szeressék a vállalatot, szívesen menjenek be dolgozni, és magukénak érezzék a munkát! Ezek a vállalati siker alapvető összetevői!