Segítsünk a munkahelyen a kollégáknak

Gondokkal küzdő munkatársunkat segíteni tudjuk a munkahelyen. A támogatás mindkét félnek jót tesz és a munkavégzésre is pozitív hatással bír.

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy évben. Egy szakértő összeszedte, hogyan tudunk segíteni,  tudjuk aktívan támogatni munkatársunkat. A statisztikák szerint a modern világban jelentősen megnőtt a munkahelyi stressz, a depresszió és a szorongás valószínűsége. A Mental Health UK által készített Burnout Report 2024 című jelentés arra figyelmeztetett, hogy az Egyesült Királyság a „kiégett nemzetté” válás szélén áll, mivel 10 felnőttből kilenc azt mondta, hogy az elmúlt egy évben előfordult, hogy magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt tapasztalt – írja a HR News.

Ezt szem előtt tartva Michelle Robinson Hayes, a Vita Health Group mentális egészségügyi trénere és megelőző szolgáltatások vezetője 11 tippet osztott meg arra vonatkozóan, hogyan támogathatunk egy stresszel küzdő kollégát anélkül, hogy mi is túlterhelődnénk.

  1. Fejezzük ki aggodalmunkat és empátiánkat. Kezdjük a kollégával való beszélgetést azzal, hogy kifejezzük őszinte aggodalmunkat a jólétéért. Használjunk empatikus kijelentéseket, hogy tudassuk velük, megértjük, hogy nehéz időszakon mennek keresztül.
  2. Aktívan figyeljünk. Hagyjuk, hogy félbeszakítás nélkül megosszák érzéseiket és aggodalmaikat.
  3. Megerősítés. Tudassuk velük, hogy teljesen elfogadható, hogy úgy éreznek, ahogy. Kerüljük el az érzelmeik elutasítását, és ne kínáljunk azonnali megoldásokat a problémáikra.
  4. Bátorítsuk a nyílt kommunikációt. Teremtsünk biztonságos és ítélkezésmentes teret számukra, hogy kifejezhessék magukat. Bátorítsuk őket, hogy nyíltan osszák meg gondolataikat és aggodalmaikat!
  5. Ajánljunk gyakorlati segítséget. Kérdezzük meg a kollégánkat, hogy van-e valami konkrét dolog, amivel segíthetünk enyhíteni a stresszét – segítsünk a feladatokban, osszuk meg a munkaterhet, és biztosítsunk hasznos forrásokat. Legyen konkrét a segítség felajánlásában, hogy kimutassuk valódi elkötelezettségünket!
  6. Javasoljunk forrásokat. Ajánljunk olyan erőforrásokat, amelyek segíthetnek neki jobban megbirkózni a stresszel, például a vállalata munkavállalói segítségnyújtási programját (EAP), egy tanácsadó szolgálatot vagy egy stresszkezelési workshopot.
  7. A határok tiszteletben tartása. Legyünk tekintettel az érintettek komfortérzetére, és ne kényszerítsük őket arra, hogy többet osszanak meg, mint amennyit jólesik nekik. Tartsuk tiszteletben a magánélet és a titoktartás iránti igényüket.
  8. Ösztönözzük az öngondoskodást. Hangsúlyozzuk az öngondoskodás és a szünetek fontosságát. Javasoljunk olyan tevékenységeket vagy stratégiákat, amelyek elősegítik a jó közérzetet, mint például a testmozgás vagy a meditáció.
  9. Rendszeresen ellenőrizzük őket. Rendszeresen keressük fel őket, hogy lássuk, hogy vannak. Tudassuk velük, hogy folyamatosan támogatjuk őket, és hogy bármikor fordulhatnak hozzánk, amikor csak szükségük van rá.
  10. Szükség esetén értesítsük a megfelelő támogatási csatornákat. Ha a stressz-szintjük nagyon súlyosnak tűnik, vagy úgy érezzük, hogy veszélyeztethetik magukat vagy másokat, fontoljuk meg a vezetőség vagy a HR tájékoztatását. Ha úgy gondoljuk, hogy közvetlen életveszély áll fenn, lépjünk kapcsolatba a segélyszolgálattal.
  11. Legyünk rugalmasak és alkalmazkodóak Mindenki másképp reagál a stresszre. Legyen az a célunk, hogy olyan támogató környezetet teremtsünk, amely arra ösztönzi kollégáit, hogy segítséget kérjenek. „Ha tudjuk, hogyan támogassuk a stresszel küzdő munkatársunkat, az nagyon sokat változtathat a közérzetén. Fontos azonban, hogy a kolléga segítése ne menjen a saját mentális egészségünk rovására„. – mondja a szakértő.

Forrás: hrportal.hu

 

További cikkek