Milyen a jó marketinges?

A cégek egyre nagyobb elvárásokat fogalmaznak meg a marketingesekkel kapcsolatban, többek között elvárás, hogy értsenek a projekt menedzsmenthez is. A Paylab Data Research marketing szakemberek munkaerőpiaci helyzetét elemezte 5 közép-európai országban, köztük Magyarországon is. A felmérésből kiderült, hogy a munkaadók számára vonzó marketingesek ma már nem csak kiváló kommunikációs készségekkel rendelkeznek, jó értékesítők és otthon vannak a digitális csatornák kezelésében, hanem értenek a projekt menedzsmenthez, pszichológiai ismereteik vannak, valamint ismerik a viselkedési közgazdaságtant is.

A felmérés szerint a szakmabeliek számára ma a legfontosabb a digitális marketing. A felsővezetés azonban leginkább azt szeretné, hogy a marketingesek otthon legyenek stratégiai tervezésben, az értékesítés területén és meg tudják határozni a 4P kommunikációs mixet. A menedzsment számára fontos továbbá a márkaépítés, a célcsoport meghatározása és a piackutatás is. A marketing egyéb területei, mint például a felhasználói élmény, a közösségi média menedzsment, a rendezvényszervezés, a szövegírás vagy éppen a médiavásárlás a lista hátsó felében helyezkednek el, a vezetők ezeket inkább támogató területeknek tekintik. A munkaadók számára az is fontossá vált, hogy a marketingesek ismerjék a projektmenedzsment egyes fázisait és törvényeit. A munkafolyamatok közül éppen a projektmenedzsment tesz vonzóvá egy marketingest a munkaadók számára a válaszadók 38 százaléka szerint. További 30 százalék szerint népszerű munkafolyamat a marketingen belül az üzletfejlesztés – vagyis új üzleti modellek létrehozása, illetve a meglévők fejlesztése. A válaszadók negyede szerint pedig minden marketingesnek otthon kell lennie a nyilvános beszéd és a prezentáció területén.

Forrás: vg.hu

További cikkek