Tíz év múlva óriási változásoknak lehetünk tanúi az autóiparban, az autók maguk is változásokon esnek át. Az átalakulás, az elektromos autók térnyerésével, a kevesebb alkatrész igénnyel legalább minden második munkahelyet érint majd. A Fraunhofer Ipari Mérnöki Intézet adatai szerint egyedül Németországban 75-100 ezer munkahely kerül veszélybe emiatt.
A PwC-nél a gyártósorokon, a karosszéria- és festőüzemekben dolgozók száma 2030-ra a felére csökken az előrejelzések szerint. Az adatmérnökök körében viszont 80-100 százalékos bővülés várható. Szoftverfejlesztőkből, 90 százalékkal többre lesz igény. További változást prognosztizálnak, miszerint a kutatás-fejlesztés és a gyártás között eltelt idő a mostani 3-5 évről 2-3 évre csökkenhet. Így a gyártás is költséghatékonyabb lesz. Az elemzők úgy vélik, hogy a gépjárműgyártás ketté fog válni. Egyrészt megmaradnak a manapság népszerű személyre szabott autók a saját kocsiban utazni vágyók számára, másrészt előre törnek a tömegpiacra szánt, közösségi autók, amelyeket alkalmanként, egy-egy útra veszünk majd igénybe. Utóbbi járművek részesedése 12 év múlva akár a 30 százalékot is elérheti.
Forrás: hrportal.hu