Ha szép vagy nagyobb az esélyed az álláskeresésnél

Esélyegyenlőség ide vagy oda, a jó kinézet sokat számít. A vonzó kinézet segít megszerezni a vágyott állást; ha attraktívnak érezzük magunkat, nagyobb hatással vagyunk a munkatársainkra és eredményesebben alakítjuk kapcsolatainkat. Egy friss felméréséből az is kiderült, hogy az emberek 65 százaléka szerint a vonzó kinézet és a sikeresség között szoros összefüggés húzódik – írja a Pénzcentrum.

Számos érdekes eredményt hozott a 6300 fő bevonásával készült globális, 100 országot érintő szépség-kutatás: a válaszadók 81 százaléka egyetértett abban, hogy a vonzó emberek könnyebben tudnak kapcsolatokat kialakítani, 14 százalékuk szerint a vonzó kinézetnek nincs semmilyen hatása, 5 százalék pedig úgy gondolta, hogy a szépség igazából hátrányt jelenthet. Az első benyomás rendkívül fontos, kiváltképp az állásinterjúkon – erre is rámutatott a FOREO kutatása. A válaszadók 39 százaléka állította, hogy kinézetük közrejátszott abban, hogy megkapják-e a vágyott állást. Akik ezzel egyetértettek, azok 28 százaléka szerint vonzó megjelenésük miatt kapták meg a munkát. 4 százalékuk az ellenkezőjét állította: szerintük azért nem nyerték el az állást, mert túl jól néztek ki. 7 százalék pedig azt tapasztalta, hogy a kevésbé vonzó kinézetük miatt nem nyerték el végül a munkát. Globális szinten is érezhető a nyomás, amely az állásinterjún való megjelenéssel függ össze. Ezt bizonyítja az is, hogy a megkérdezettek 68 százaléka sohasem vett részt állásinterjún smink nélkül. Azt viszont érdekes látni, hogy miután megkapták az állást, csupán 35 százalékuk visel make-up-ot a munkahelyén annak ellenére, hogy 71 százalék magabiztosabbnak érzi magát sminket viselve az irodában. A kutatás a reakciókat is vizsgálta: megdöbbentő módon a válaszolók 53 százalék szerint a kollégák pozitívabban viszonyulnak feléjük a munkahelyen, amikor sminket viselnek. 34 százalékuk pedig arról számolt be, hogy érzett már hátrányos megkülönböztetést akkor, amikor a bőre állapota nem volt tökéletes. De a szépség hatása itt nem ér véget: a meggyőzés az egyik leginkább vágyott soft-skill 2019-ben a LinkedIn felmérése szerint, amely a szakmai sikerek egyik kulcsa lehet – mutat rá a kutatás publikálója, aminek résztvevői szintén osztják ezt a véleményt; 65 százalékuk hiszi, hogy vonzó külsővel eredményesebben tudnak érvényt szerezni a munkájukban.

Forrás: Pénzcentrum

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük