A fizetés megjelölésével kell az állást hirdetni

Ritka az olyan álláshirdetés, amelyikben megjelölik a bért is, pedig ezekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik. A TOP hiányszakmáknál rajzolódik ki leginkább, hogy miért nem érdemes elhallgatni a fizetést. A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik,a gyártás/termelés kategóriában pedig megdöbbentően nagy a növekedés, 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban.

Legkevésbé a szakmunkánál és a fizikai munkánál számít, hogy tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik. Az állásportál felmérése szerint a munkavállalók a legfontosabb információnak sorrendben a munkavégzés pontos helyét, a munkabért, a munkaidőt, a feladatok leírását és az elvárásokat tekintik. Ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez. Az amerikai Appcast tapasztalatai szerint a legsikeresebb hirdetések kevesebb, mint 1000 karakter hosszúak és 50-60 karakteres címmel rendelkeznek. Tartalmazzák a felvételi folyamat leírását és egy határozott toborzó üzenettel végződnek. A hazai piacon is hasonló trendeket tapasztalnak, de a maximum 3000 karakter még megfelelően rövid lehet. „Az álláshirdetés szóban nem véletlenül szerepel a hirdetés kifejezés. Fontos, hogy a cégek ne csak a pozíció leírásaként tekintsenek rá, hanem egy olyan szövegre, ami – csakúgy, mint egy terméket – vonzóvá teszi és eladja a pozíciót a célközönségének, javasolja Tüzes Imre, a portál üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője.

Forrás: 24.hu

További cikkek