Online tanulás egyre gyakrabban

A kutatások szerint 15 percnyi egyéni, online tanulás hatékonyabb, mint 45 perc csoportos tanulás, a Coca-Cola Magyarország #énjövőm programjának tapasztalatai azt mutatják, hogy Magyarországon az emberek akár 50 km-t is hajlandók utazni ahhoz, hogy közösségben, csoportban tanulhassanak. A program 2018. áprilisában indított, ingyenes online képzéseit viszont országszerte, folyamatosan több ezren végzik, a munkaerőpiaci elhelyezkedést segítő modulok népszerűsége pedig azt mutatja, az online készségfejlesztésre nagy az igény, különösen, ha az kiegészít egy meglévő tudást, vagy felkészít egy új élethelyzetre.

Másfél éve indította útjára a Coca-Cola Magyarország munkaerőpiaci elhelyezkedést segítő #énjövőm programja egyedülálló online képzési felületét. A program személyes képzéseit részben kiegészítő, részben átfedő modulok segítségével többek között önismeretet, kommunikációt, visszajelzések kezelését és állásinterjúra való jelentkezést is tanulnak a felhasználók. Az indulás óta már több mint 6100 fiatal regisztrált a felületre, és jelenleg is több mint 2000 felhasználó végzi a 10+1 képzési modul valamelyikét. Miközben a felhasználók száma folyamatosan nő, a program statisztikái abba is betekintést engednek: kik, mikor és milyen indíttatásból tanulnak ma online Magyarországon? A nők körében népszerűbb a program. Az #énjövőm program egyik legfontosabb célcsoportját a munkaerőpiaci visszatérésüket, vagy éppen pályaváltásukat előkészítő fiatal nők, kismamák és kisgyermekes anyukák képezik. Míg a személyes #énjövőm képzések résztvevői túlnyomó többségben nők, az online képzések esetében is hasonlóan alakul a regisztrálók száma: a résztvevők 84%-a, több mint 5100 felhasználó 22-25 év közötti nő. A kismamák és kisgyerekes anyukák esetében vonzó szempont az online tanulásban, hogy bárhol, bármikor, akár megszakításokkal is végezhető, így megfelelő időbeosztás mellett akár kisgyerek mellett is új készségekre tehetnek szert, vagy az #énjövőm moduljainak segítségével akár saját vállalkozás indításához is segítséget kaphatnak. A hagyományos, ősztől tavaszig tartó oktatási időszakokkal ellentétben – vagy inkább azt kiegészítve – az #énjövőm program online felületén a nyári hónapok a legforgalmasabbak. Az #énjövőm felület legnagyobb számú új regisztrálóját és egyben legaktívabb időszakát június-július folyamán regisztrálták, de az aktivitás a fesztiválszezon ideje alatt sem lankadt. Az #énjövőm képzések másik fontos célcsoportja, a végzős egyetemisták számára ez az időszak gyakran már a gyakornoki programok, álláslehetőségek keresését jelenti: nekik segítenek a program álláskereséssel, önéletrajz- és motivációs levél írásával és állásinterjúra való felkészülésről szóló moduljai.

Forrás. mmonline.hu

További cikkek

Mikor jön a siker?Mikor jön a siker?

Nem népszerű a fizikai munka sem a fiatalok, sem a középkorúak körében. A tény az, hogy a fizikai munka megterhelőbb, mint a szellemi munkakörök, valamint végzése sokszor erős koncentrációt és