A kutatások azt bizonyítják, hogy az Y, Z generációs munkavállalók számára a munkabér és karrier mellett mára a környezet a legfontosabb elvárás a munkáltatóval szemben, amit egyre több cég ismer fel.
Az utóbbi évtizedben a munkáltatói és a munkavállalói igények drasztikus változásokon mentek keresztül, ami természetesen az irodatérre és annak designjára is hatással van. A megfelelő irodadesign hatással van a céges kultúrára, jobb egyéni és csapat teljesítményre, működési hatékonyságra ösztönöz, de jelentős a befolyása a munkaerő toborzásra és megtartásra, ezáltal a profitra is. Az amerikai vegyipari cég – a Stay In Hungary által tervezett – első magyarországi székhelyének 2010-es átadásakor környezettudatos vállalatként fenntartható szemléletét az irodatér kialakításán keresztül is be kívánta mutatni. Az enteriőr friss hatást keltett designbútoraival, természeti hatást idéző, zöld térelemeivel és színeivel, dolgozói igényeket kielégítő, kis könyvtárával, hatalmas teraszával. A közösségi terek a kollektivizmust, a közös kikapcsolódást segítették elő és az otthoni enteriőr hangulatát idézték, melynek hátterét az egyéni munkavégzést felváltó, projekt alapú közös munkavégzés is nyújtotta. A kialakítás annyira trendteremtő lett, hogy a vállalat ezt a modellt vezette be az összes újonnan nyíló irodájánál világszerte. Az újszerű megoldások felszámolták az irodai terek jellegtelenségét és lélektelenségét, s az inspirációt, a feltöltődést helyezték előtérbe – de kialakításában még ennél a modellnél is élesen szétválik a centrális munkavállalói tér és a rekreációs tér. A McDonalds például a 2018-ban átadott chicagói irodaközpontjának flexibilis belső tereiben az alkalmazottak bármilyen igényükhöz megtalálhatják a megfelelő környezetet, legyen szó elmélyült munkáról, étkezésről, kávézásról, vagy csapatjátékról. Az új igényeket figyelembe vevő megoldások hatékonysági és gazdaságossági mutatók terén a cégeknek is pozitív változást hozhatnak.
Forrás: hrportal.hu