Vannak olyan dolgok,
amelyek rossz szokásainkká válnak, és ajánlott kerülni a munkahelyen.
Legfőképpen azért, mert ezek a dolgok rosszfényt vethetnek ránk, és a
többieknek is meglesz a véleménye rólunk. Nézzünk meg pár rossz szokást,
amelyeket ajánlott elkerülni:
Káromkodás:
Fontos, hogy a munkahelyen ne beszéljünk csúnyán. Előfordulhat olyan szituáció,
amikor kijön belőlünk 1-2 csúnyaszó, különösen akkor, ha lefagy a
számítógépünk. Ugyanakkor figyeljünk oda kommunikációnkra, mert ha sokat
káromkodunk, a többiek szemében könnyedén kialakul a vélemény rólunk.
Ne késsünk! A
munkaidő azért van, hogy betartsuk, így érkezzünk időben! Bizonyára
mindannyiunkkal előfordult már, hogy bal lábbal keltünk fel, vissza kellett
szaladnunk a táskánkért, s emiatt elkéstünk. Figyeljünk arra, hogy ne
csináljunk ebből rendszert, mert könnyedén kiérdemelhetjük a notórius késő
díjat, ami negatívumként könyvelhető el.
Ne vállaljuk túl magunkat!
Felesleges azzal ércelődnünk, hogy dupla annyi feladatot el tudunk végezni. Ne
tegyük! Egyrészt azért, mert könnyen kikészíthetjük magunkat, másrészt azért,
mert a főnök nem fog ránk jó szemmel nézni. Ráadásként csak magunkat hozzuk
kellemetlen helyzetbe!
Dohányzunk?Tartsuk
be a 10 perces szünetet! Sokan vannak olyanok, akik dohányoznak. A
dohányzás eleve rossz szokásnak minősül, de ha így alakult, hogy nem tudunk
leszokni róla, legalább tartsuk be a szünetre szánt időt! Amennyiben a vállalat
engedélyezi a cigarettaszünetet, ne éljünk vissza az engedékenységgel. Ha 5
vagy 10 perc áll rendelkezésünkre, akkor ne csináljunk belőle 20 percet!
Hazudozás:
Ezt nem is kell magyarázni, egy a lényeg, hogy ne hazudjunk, mert úgy is
kiderül, s tovább nem fognak bennünk megbízni!