Milyen elvárásaink lehetnek egy vezetővel szemben?

Amikor munkát vállalunk, sok szempontnak meg kell felelnünk. Havi fizetést csak akkor kapunk, ha jól végezzük a munkánkat, és képesek vagyunk csapatban együttműködni. Valamilyen szinten fontos az is, hogy a vállalatvezetővel se legyen rossz a kapcsolatunk. Ha belegondolunk, akkor egy rossz viszony miatt képes lehet megkeseríteni munkaidőnket. Feltehetjük a kérdést, hogy mit várunk el egy vezetőtől?

  • Legyen velünk őszinte: Szerencsére a vállalatok többsége felmérte azt a tényt, hogy őszinteséggel ki lehet vívni a munkavállaló lojalitását a cég irányába!
  • Empatikusság, megértés: A munkaidőn túl van magánélet is, és sajnos bármikor történhet egy nem várt esemény. Egy jó vezető ma már képes empatikusságot sugározni.
  • Fontos a visszajelzés: Egyre több munkavállalónak fontos a visszajelzés, tehát az, hogyan végzi a munkáját. A vállalatok jelentős többségének, és a vezetőknek foglalkozni kell a témával, ha nem akarják elveszíteni munkavállalóikat. A dolgozóknak fontos az, hogy tudják, és érezzék, jól végzik feladataikat, és fontosak a vállalat számára. Motiváció, teljesítmény, és hatékonyság szempontjából ezek lényegegek.
  • Vegye észre munkánk sikerét: Különösen jól esik az, ha a vezető megdicséri a csapatot, és nemcsak akkor, amikor az év végi prémiumot osztják. A jutalmazás szorosan hozzákapcsolódik a munkamorálhoz.
  • Járuljon hozzá szakmai fejlődésünkhöz: A vezetők jó, ha ismerik munkavállalóik személyiségét, erősségeit, és gyengeségeit. Személyiségből fakadóan vannak, akik a folyamatos fejlődést részesítik előnyben. Számukra nagyon fontos lehet vezetőjük véleménye a munkavégzéssel kapcsolatban. Mire kellene jobban odafigyelni, mit lehetne másképp csinálni.

További cikkek

Konfliktuskezelési módokKonfliktuskezelési módok

Életünkben számos helyzetben kerülhetünk konfrontációba. Mások vagyunk, így különböző nézeteket vallunk. A munkahelyen is kerülhetünk konfliktusba. Mindennek az alapja az alkalmazkodás, persze bizonyos keretek között. Nézzük meg közelebbről, milyen konfliktuskezelési