A külső arculat ismertetőjegyei!

Fontos beszélnünk egy kicsit a külső arculatról is! A vállalatok tudatosan alakítják ki arculatukat, egyfajta imidzset ébresztenek a fogyasztókban. Ma már az arculat nem pusztán terméket, vagy szolgáltatást értékesít, hanem egyben élményt is! A cégek legfőbb célja, hogy élményen keresztül fogja meg a vásárlót/vendéget! Vajon mik a külső arculat legfőbb ismertetőjegyei?

  • Ami a legszembetűnőbb, az a vállalat címere, vagy logója: Ez lehet egy név, szám, jel, szimbólum, vagy ezek kombinációja! Az a fontos, hogy a cég logója könnyedén felismerhető, és beazonosítható legyen!
  • Fontos, hogy a logó mellé legyen egy jó szlogen. A szlogen egy rövid mondat, ami a logóhoz passzol. Célja, hogy még inkább beivódjon a fogyasztók fejébe a termék, vagy szolgáltatás. Reklámpszichológiának is lehet nevezni.
  • Ha már reklámpszichológiáról beszélünk, szót kell ejtenünk a reklámplakátokról is. Amennyiben egy vállalat plakáton hirdeti magát, az is tekinthető külső arculati elemnek.
  • Ugyanúgy arculati elem a névtábla, a munkaruha, újságban hirdetés, minden, ami a vállalathoz kapcsolódik.
  • Napjainkban a leginkább a weboldalak kinézetére szoktak időt fordítani a cégek. Hogy miért is? Tulajdonképpen azért, mert ez az első, amit a fogyasztók megnéznek. Milyen egy jó honlap? Könnyen áttekinthető, letisztult, színes, és a mai kor igényeihez igazodik. Minden fontos információ megtalálható legyen a honlapon.

A külső arculati elemek is fontosak, ugyanúgy, mint a belső arculati elemek. Egyik sincs a másik nélkül. Ha a kettő szinkronban van egymással, akkor lehet elérni a legnagyobb sikert, és hírnevet a piacon, ami bevételt eredményez…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük