A kialakult helyzetre
való tekintettel, amelyet a koronavírus okozott, sokan otthoni munkára
kényszerülnek. A cégek meghozták ezt a lépést, annak érdekében, hogy ne
legyenek megbetegedések vállalatokon belül, és a munka ne álljon le. Mindez
teljesen új lehet azon cégek számára, akik még nem alkalmazták a Home Office-t.
Erre a helyzetre számos vállalat kihívásként tekint, s nem tud mást tenni,
minthogy megbízzon a munkavállalókban. Ugyanakkor szem előtt kell tartani azt
is, hogy a jelen állás szerint a Home Office lényege az, hogy a munka el legyen
végezve, és mindez nem a munkaórák számában fog megmutatkozni. Az otthoni munka
rugalmasságot követel, főleg ebben a helyzetben, amikor a gyerekek is otthon
vannak. (Kormányrendelet szerint bezártak az iskolák a vírusra való
tekintettel!) Hogy lehet összeegyeztetni a magánéletet a munkával? Adunk néhány
tanácsot, amelyek iránymutatást adhatnak számunkra:
Otthon is könnyedén felgyülemlik a munka.
A legegyszerűbb, amit tehetünk, hogy csinálunk magunknak egy időbeosztást,
amelyet tartsunk be! Ha szükséges tegyük ki a hűtőre, és beszéljük át a
családdal is a napirendet.
Szelektáljunk az elvégzendő feladatok
között. Vegyük előre azokat, amelyeket határidőre meg kell csinálnunk, a többit
helyezzük hátrébb a sorba.
A gyerekekkel is foglalkozni kell,
különösen akkor, ha kisebbek. Törekedjünk arra, hogy a fontosabb
telefonhívásokat akkor bonyolítsuk le, miután lefektettük aludni a gyerekeket.
Időzítsük mindezt ebéd utánra. Minden fontos dolgot ilyenkor végezzünk el.
Felejtsük el a munkaidőt. A jelen
helyzetben nem ez számít, hanem az, hogy mennyire tudunk hatékonyan dolgozni,
és a legfontosabb feladatok el legyenek végezve! Meg kell találnunk az
egyensúlyt, hogy a gyerekekkel is törődjünk, és emellett dolgozzunk is! Nem
egyszerű feladat, de kellő szervezettséggel, és türelemmel minden akadály
leküzdhető!