Home Office-ból is lehet hatékonyan dolgozni!

A kialakult helyzetre való tekintettel, amelyet a koronavírus okozott, sokan otthoni munkára kényszerülnek. A cégek meghozták ezt a lépést, annak érdekében, hogy ne legyenek megbetegedések vállalatokon belül, és a munka ne álljon le. Mindez teljesen új lehet azon cégek számára, akik még nem alkalmazták a Home Office-t. Erre a helyzetre számos vállalat kihívásként tekint, s nem tud mást tenni, minthogy megbízzon a munkavállalókban. Ugyanakkor szem előtt kell tartani azt is, hogy a jelen állás szerint a Home Office lényege az, hogy a munka el legyen végezve, és mindez nem a munkaórák számában fog megmutatkozni. Az otthoni munka rugalmasságot követel, főleg ebben a helyzetben, amikor a gyerekek is otthon vannak. (Kormányrendelet szerint bezártak az iskolák a vírusra való tekintettel!) Hogy lehet összeegyeztetni a magánéletet a munkával? Adunk néhány tanácsot, amelyek iránymutatást adhatnak számunkra:

  • Otthon is könnyedén felgyülemlik a munka. A legegyszerűbb, amit tehetünk, hogy csinálunk magunknak egy időbeosztást, amelyet tartsunk be! Ha szükséges tegyük ki a hűtőre, és beszéljük át a családdal is a napirendet.
  • Szelektáljunk az elvégzendő feladatok között. Vegyük előre azokat, amelyeket határidőre meg kell csinálnunk, a többit helyezzük hátrébb a sorba.
  • A gyerekekkel is foglalkozni kell, különösen akkor, ha kisebbek. Törekedjünk arra, hogy a fontosabb telefonhívásokat akkor bonyolítsuk le, miután lefektettük aludni a gyerekeket. Időzítsük mindezt ebéd utánra. Minden fontos dolgot ilyenkor végezzünk el.
  • Felejtsük el a munkaidőt. A jelen helyzetben nem ez számít, hanem az, hogy mennyire tudunk hatékonyan dolgozni, és a legfontosabb feladatok el legyenek végezve! Meg kell találnunk az egyensúlyt, hogy a gyerekekkel is törődjünk, és emellett dolgozzunk is! Nem egyszerű feladat, de kellő szervezettséggel, és türelemmel minden akadály leküzdhető!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük