A megváltozott helyzetnek köszönhetően rengeteg cég döntött úgy, hogy alkalmazottait a továbbiakban otthoni munkavégzésre kötelezi, és egyáltalán nem kell az irodába bemenni. A megváltozott helyzet sok új kérdést vett fel, amit a cégek vezetőinek orvosolni kellett. Sok cégnél heti vagy napi megbeszélések átkellett üzemezni és a megfelelő online felületen tovább vinni a folyamatok. Mikre figyeljünk, ha mi is ebbe a helyzetbe csöppentünk:
- Általában a cégek egy előre meghatározott appot vagy programot használnak a távoli kommunikációkra. Minket ennek beszerzésére köteleznek majd. Fontos, hogy már az első meeting előtt ezt a programot telepítsük gépünkre, valamint ismerkedjünk vele. Teszteljük le a hívást, a különböző meetingek alatt alkalmazható egyéb kiegészítőket, ilyen lehet a képernyőmegosztás, a prezentáció mód, a beszámolók és kimutatások megjelenítése harmadik fél számára. Érdemes ezek már a meeting előtt felfedezni a programon belül, hogy ne élesben bénázzunk ezzel.
- Meeting kezdete előtt figyeljünk oda környezetünkre is. Az asztalunkon tartsunk rendet, valamint a mögöttünk lévő látható részeken. Bár sok program már alkalmas a háttér elmosásra, így csak mi beszélők maradunk fókuszban, de ettől függetlenül legyünk igényesek.
- Az online megbeszéléseket és meetingeket is hasonló képen kezeljünk, mint a személyeseket. Érdemes pár szót váltani a kollégákkal mielőtt belekezdünk a valódi megbeszélésbe, ezzel is oldhatjuk a kialakult stresszhelyzetet.