Be kell vallani, hogy egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben azok, akik otthonról dolgoznak, ráadásul akkor nehéz ez, ha életükben először dolgoznak otthonról. Teljesen más ritmust kell felvenni, mint a munkahelyen, ráadásul kellő szervezettséget is igényel a Home Office. Nemcsak a munkavállalóknak, de a munkaadóknak is nehéz helyzet ez, hiszen a koronavírus miatt a munka nem állhat le, ugyanakkor a „puding próbája az evés”. Ez a helyzet remek lehetőséget teremthet arra, hogy a vállalatok kiaknázzák, mennyire lesz sikeres a Home Office. Nem elég egyszer kihangsúlyozni, hogy nem a munkaidőre kell összpontosítani, hanem arra, hogy a feladatok rendben el legyenek végezve! Hogyan is tehetjük könnyebbé az otthoni munkát?
- Használjuk ki a technológia nyújtotta lehetőségeket, hiszen van miből válogatni! Vannak olyan feladatok, amelyeket csoportosan kell megoldanunk! Ugyanakkor most az a fontos, hogy ne érintkezzünk senkivel! Hogy lehet ezt megoldani? Csoportos beszélgetésre tökéletes a Skype. A programon belül ún. konferenciahívást is lehet kezdeményezni, így sokkal egyszerűbben összeegyeztethető minden. Ráadásul a kijelölt feladatokat is könnyebben meg lehet csinálni!
- Természetesen idő kell ahhoz, mire átállunk az otthoni munkára! Segítségre lenne szükségünk egy jelentés megírásához, de nem mehetünk be a céghez? A Viber, vagy a Whats app alkalmazás segítségével pillanatok alatt felhívhatjuk kollégáinkat! Könnyen megoszthatunk velük információkat, éppen hol tartunk a munkában! Vigyázzunk arra, hogy bizalmas dokumentumokat ne küldjünk el Viberre, vagy Whatsappra. A legfontosabbakat inkább telefonon beszéljük meg!
- Használjuk előszeretettel a Messenger hívást is! A Messenger-en belül is tudunk indítani videóhívást!
- A Dropbox-ot és a Drive-ot használjuk akkor, ha dokumentumokat kell megosztanunk munkatársainkkal! Egyéb programot ne használjunk erre!
Látható, hogy mennyi lehetőség áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy zavartalanul tudjunk dolgozni! Éljünk hát a lehetőségekkel!