Munkavégzésünkre hatással van az is, hogy milyen viszonyban vagyunk a vezetővel. Egyáltalán nem kell bizalmi kapcsolatba kerülni vele, de törekedni kell a jó viszonyra. Vajon milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy jó vezető? Lássuk a listát:
- Egy jó vezető empatikus, és megértő. Bármikor kerülhetünk olyan élethelyzetbe, amikor nehezebben vesszük az akadályokat, s emiatt nehezebben is tudunk dolgozni. Egy jó vezető képes arra, hogy átérezze helyzetünket, s némely esetben tanácsot is ad, miként kezeljük a kialakult helyzetet.
- Érdeklődik irántunk, olyan szempontból, hogy milyen volt a hétvégénk, hogy telt a nyaralásunk stb. Nem robotként kezel bennünket, hanem emberként.
- Egy jó vezetőre mindig lehet számítani, és ha bármilyen problémánk adódik a munkahelyen, akkor el tudja intézni azt!
- Egy jó vezető mindig kikéri alkalmazottai véleményét egy fontos döntést illetően! Számára sokat jelent a csapat véleménye, és szaktudása.
- A vezető nem utasítást ad, hanem kér! Máris sokkal szívesebben elvégezzük a kijelölt feladatokat, ha kérnek bennünket, és nem utasítanak!
A hosszútávú, és sikeres munkavégzés legfőbb alapja a vezetővel való együttműködés. Törekedjünk hát erre, és sikeresek leszünk a szakmánkban!