Valljuk be, hogy a munkahelyünkön nem csak a fizetés dominál. Persze ez is nagyon fontos, hiszen valamiből meg kell élnünk, saját szükségleteinket ki kell elégíteni, a családot el kell tartani. Hosszútávon azonban is fontos, hogy szívesen járjunk be dolgozni munkahelyünkre. Mindannyian szeretjük, ha nyugodt és kiegyensúlyozott légkör vesz minket körbe. Nem is gondolnánk, hogy egy vezetőnek mekkora befolyása van a nyugodt atmoszféra megteremtésében. A vezetőnek ismernie kell a vállalat célkitűzéseit, mindezt átadva a dolgozóknak is. Egy vezető viselkedése nagyban meghatározhatja a céges kultúrát. Na de milyen is egy jó vezető?
- Ha bármi problémánk van, nyugodtan fordulhatunk hozzá, nem keres, kifogásokat miért nem tud fogadni bennünket.
- Empatikus, és megértő. Nyilván vannak olyan élethelyzetek, amikor 1-1 napra kiesünk a munkából. Ha toleráltan kezeli a dolgainkat, és még fel is ajánlja a segítségét, akkor mi vagyunk a világ legmázlistább alkalmazottai.
- Törődik a dolgozókkal, érdeklődik felőlük.
- Ha más elképzelése van egy munkafolyamattal kapcsolatban, azt nem kioktatón, és sértőn adja tudtára az alkalmazottaknak
- Ismeri a dolgozók személyiségi jegyeit, képben van, hogy kinek mi az erőssége, vagy a gyengesége
- A beosztottak nem egy bunkó embernek könyvelik el.
Nem minden cégnél vannak megértő főnökök, most nézzük meg a jellemzőiket:
- Mindenki hibázik, akarva-akaratlanul, ha durva, és kioktató magatartást tapasztalunk főnökünknél, akkor nincs szerencsénk,
- Számára csak az a fontos, hogy a munka el legyen végezve.
- Nem törődik a beosztottakkal, nem ismeri őket, és őszintén szólva nem is érdekli, mi van velük.
- Nincs egy jó szava sem, ha bármi történik a vállalatnál, akár jó dolog, akkor is csak arra képes, hogy ezt taglalja: Hogyan is lehetett volna jobban csinálni a dolgokat.
- Ha valami rossz történik, akkor a felelősöket keresi, és nem pedig a megoldást.
- Nincs tisztában a vállalat célkitűzéseivel, nem tudja őket pontosan meghatározni, így a munkahelyi légkör is frusztrált lesz.
Beláthatjuk, hogy nagyon sok múlik egy vezető hozzáállásán, milyen is lehet egy munkahelyi légkör.