Itt a tavasz, ugyanakkor nem lélegezhetünk fel könnyedén. A világ számos pontján, köztük Magyarországon is felütötte a fejét az ún. koronavírus, amely könnyen terjed. A COVID 19 megváltoztatta a munkaerőpiaci viszonyokat. A munkáltatók jelentős többsége belátta, hogy a legjobb az, ha a dolgozók otthonról végzik a munkájukat egy ideig. Ezt akár egy bizalmi próbatételnek is lehet tekinteni, s majd idővel elválik, mennyire hatásos az Home Office. Az a legjobb, ha a munkaadók tudatosítják az alkalmazottakban, attól, hogy otthonról folyik a munkavégzés, mindez nem mehet a hatékonyság kárára.
- Sok embernek új lehet a Home Office, ezért nem árt tudni fontos információkról! Az egyik legfontosabb, hogy időben érdemes nekikezdeni a munkának, és meg kell szervezni időbeosztásunkat, még így is, hogy otthonról dolgozunk! Ne kövessük el azt a hibát, hogy későn kezdünk neki a munkának, mert így kevésbé leszünk hatékonyak!
- Szerkesszük meg napirendünket, hogy véletlenül se csússzunk meg! Természetesen iktassunk be reggeli, és ebédszünetet is! Ha otthonról dolgozunk, sokkal könnyebben oda tudunk figyelni étkezésünkre!
- Ne felejtsük el! Attól, hogy Home Office-ból dolgozunk, főnökünk bármikor ellenőrizhet bennünket, éppen ezért figyeljünk arra, hogy telefonunk mindig kézközelben legyen!
- A Home Office elején nehézkesen indulhat az átállás. Győződjünk meg arról, hogy minden eszköz a rendelkezésünkre áll-e a munkavégzéshez. A munkahelyen alapvető dolognak számít a megfelelő számítógépes program, ugyanakkor lehet, hogy nekünk a programot le kell töltenünk a laptopunkra. Szerencsésebb helyzetben vagyunk, ha a munkahelyi laptopot hazahozhatjuk!
Nem szabad elbagatellizálni a Home Office-t, attól, hogy otthonról dolgozunk, még ugyanúgy hoznunk kell a kívánt eredményeket!