Általánosságban az van az emberek fejében, hogy jó állást találni nehéz. Nos, ez talán igaz, de fordítva sincs másképp: jó munkaerőt felvenni szintén nem piskóta. Manapság pedig már nem is azt a kort éljük, amikor egy munkahelyen valaki hosszú évtizedekre tervezne előre. De már megszólítani sem könnyű a potenciális munkaerőt, hiszen nagyon nagy a verseny a piacon. Aki erősíteni az állományt, annak fel kell vennie a kesztyűt, és már nulladik lépésként ellenállhatatlan ajánlatot tenni a tehetséges munkavállalóknak. Egy jó álláshirdetés mindennek az alapja.
Az innovatív álláshirdetés fő szempontjai
Innováció, modernitás és a többi. Valószínűleg nem ismeretlen fogalmak még a régi vágású vezetőknek sem. Márpedig érteni és ismerni is kell napjaink világát ahhoz, hogy megszerezzük a legjobb embereket a versenyszférában a piacon. Ehhez valami olyan álláshirdetést kell feladni, ami kitűnik a tömegből, és nem csak egy lesz a sok közül.
Sablonmentes
Az első és legfontosabb, hogy kerüljük a sablonokat. A “versenyképes fizetés” és társai ma már senkit nem hoznak lázba. Hiszen semmitmondó kifejezés, akárcsak az, hogy “jó a csapat”, “van kávé” és a többi. Na jó, talán a kávé mégis egy kicsit konkrét, amire már felkapja a fejét az ember. A viccet félretéve, ezek a jól megszokott kifejezések már inkább ártanak egy meghirdetett munkalehetőségnek, mintsem fordítva.
Sztori alapú, avagy a storytelling fontossága
A legjobb, ha el tudjuk mesélni, kik vagyunk, milyen pozícióra és feladatokra keresünk új munkaerőt, és miért éri meg nálunk dolgozni. Napjainkban nagyon nagyot megy az üzleti világban is a “storytelling”, avagy a sztori alapú történetmesélés. Ha érdekesen, kerek egész történetbe foglalva tudjuk kifejteni a legfontosabb vázlatpontokat, azzal sokkal több sikert érhetünk el, mintha csak egy-egy pontban felsorolnánk, hogy mik az elvárások. Ne játszunk megúszásra, ha már elvárjuk a jelentkezőtől, hogy fektesse be az idejét és energiáját, akkor tiszteljük meg mi is azzal, hogy nem árulunk zsákbamacskát a munkát illetően!
Kezeljük egyenrangú félként a potenciális jelentkezőt
Habár a 20. században még az volt a jellemző, hogy a munkavállalók örültek, ha van munka, és a hierarchia is egyértelmű volt, ma már ez a folyamat drasztikusan megváltozott. De ez nem biztos, hogy olyan nagy baj. Mindenesetre aki lekezelően bánik a dolgozójával, nem becsüli és fizeti meg rendesen, az könnyen hoppon maradhat. Ha pedig már az álláshirdetésben is pozitív képet mutatunk magunkról, akkor lehetséges, hogy sokkal nagyobb sikerünk lesz, és talán olyan tehetséges munkaerő is jelentkezik majd, akik egyébként messziről kerülik a túl konzervatív, hierarchikus cégeket. A végén pedig majd mi tanulunk tőlük.
Egyedi, kreatív
Sokáig lehetne még firtatni, mit és hogyan érdemes csinálni, de ha már az innovációk és kreativitás korát éljük, talán épp az egyediségben rejlik az igazi erő. Tegyük félre, amit az “iskolapadban” tanultunk, vagy amit a versenytársnál láttunk példát, és találjunk ki valami igazán egyedit, ütőset, újat! Ezt követően pedig legfeljebb már csak a rengeteg jelentkezés miatt fog fájni a fejünk.
Változó világ, változó igények
Amit tehát el kell fogadni munkáltatóként, hogy a világ változik, és haladni kell a korral. Aki lemarad, kimarad. Méghozzá a legjobb, legtehetségesebb munkavállalók fognak elmenni máshova dolgozni, vagy ami még rosszabb, a versenytársaknál kötnek ki. A túl vaskalapos cégek pedig idővel lehúzhatják majd a rolót, még akkor is, ha egy időben ők számítottak piacvezetőnek egy-egy területen.
Merjünk és tudjunk változni, változtatni!