A brainstormingot szokták a leggyakrabban alkalmazni a nagycégek!

A kreatív vállalatok élete sem mindig egyszerű. Újabbnál újabb projekteken kell, hogy dolgozzanak, ráadásul sokszor határidőhöz vannak kötve a feladatok. Egyedül képtelenség kivitelezni egy projektet, ezért szokott egy kreatív ügynökség csapatban dolgozni! Mind tudjuk, hogy a csapatmunkához együttműködésre, és toleranciára van szükség, na meg persze jó ötletekre! Ezért népszerű olyannyira a brainstorming módszere! Mi is ez valójában, és mi a lényege?

A brainstorming vagy magyar nevén agyvihar, ötletbörze. Egy projekt megvalósítása kapcsán összeül a kreatív csapat, és elkezdik kidolgozni a koncepciót. A dolognak az a lényege, hogy mindenki szabadon elmondhatja véleményét, hozzászólását, ötletét a projekttel kapcsolatban. A fontos, hogy nincs rossz ötlet. Minden ötletet célszerű feljegyezni, hiszen a későbbiek során lehet, hogy egy „kevésbé fontos” lesz a befutó.

Ha elegendő gondolat gyűlt össze, akkor lehet szelektálni, és a megmaradt ötletekből lehet építkezni. A csapatmunkához hozzátartozik az elfogadás is. Szavazással is el lehet dönteni, kinek az ötlete nyomán kerül a projekt megvalósításra. Minden esetben a többség szavazata dönt, így el kell fogadni azt!

Az ötletbörze az egyik legideálisabb módszer a kreatív munkafolyamatok kidolgozására! Ugyanakkor csapatmunkánál sokkal szigorúbb lehet a vezetőség, mindenkor minőségi munkát várnak el a csapattól!

További cikkek