A
megváltozott helyzetnek köszönhetően rengeteg cég döntött úgy, hogy
alkalmazottait a továbbiakban otthoni munkavégzésre kötelezi, és egyáltalán nem
kell az irodába bemenni. A megváltozott helyzet sok új kérdést vett fel, amit a
cégek vezetőinek orvosolni kellett. Sok cégnél heti vagy napi megbeszélések átkellett
üzemezni és a megfelelő online felületen tovább vinni a folyamatok. Mikre
figyeljünk, ha mi is ebbe a helyzetbe csöppentünk:
Általában a cégek egy előre meghatározott appot vagy
programot használnak a távoli kommunikációkra. Minket ennek beszerzésére
köteleznek majd. Fontos, hogy már az első meeting előtt ezt a programot
telepítsük gépünkre, valamint ismerkedjünk vele. Teszteljük le a hívást, a
különböző meetingek alatt alkalmazható egyéb kiegészítőket, ilyen lehet a
képernyőmegosztás, a prezentáció mód, a beszámolók és kimutatások megjelenítése
harmadik fél számára. Érdemes ezek már a meeting előtt felfedezni a programon
belül, hogy ne élesben bénázzunk ezzel.
Meeting kezdete előtt figyeljünk oda környezetünkre
is. Az asztalunkon tartsunk rendet, valamint a mögöttünk lévő látható részeken.
Bár sok program már alkalmas a háttér elmosásra, így csak mi beszélők maradunk
fókuszban, de ettől függetlenül legyünk igényesek.
Az online megbeszéléseket és meetingeket is hasonló
képen kezeljünk, mint a személyeseket. Érdemes pár szót váltani a kollégákkal
mielőtt belekezdünk a valódi megbeszélésbe, ezzel is oldhatjuk a kialakult
stresszhelyzetet.