Vitatja a HR-es szükségességét a szakember

Szükséges-e a HR?

Vitatja a HR-es szakemberek szükségességét egy szakember. Az alkalmazottak interjúztatását szigorúan a közvetlen felettes végzi a cégénél. Szerinte erre azért van szükség, mivel a HR-eseknek sokszor nincs meg a megfelelő szaktudásuk, hogy különböző szerepkörökben milyen készségek kritikusak.

A cégeimben nincs HR osztály, egyetlen HR-es sem dolgozik nálam – jelentette ki Chamath Palihapitiya, a Social Capital alapítója, a Facebook egykori alelnöke egy podcastban a napokban. Szélsőségesen negatív véleménye van a HR-ről.

Jogi problémák esetén külsős ügyvédi iroda

A népszerű All-In podcast legutóbbi epizódjában, a milliárdos  kockázatitőke-befektető kifejtette, hogy azokban a cégekben, amelyekben többségi tulajdonos, nemcsak hogy HR osztály, de még egyetlen HR-es sincs. Elmondása szerint nincs szükség HR-re, másképp kell strukturálni a cég működését. Ha jogi kérdéseket (munkaszerződés készítése, felmondás, belső szabályozás) vagy ha munkavállalói panaszok merülnek fel, azokat külsős ügyvédi irodára bízza.

HR osztály helyett saját testület (bizottság)

Ez a szolgáltató harmadik félként, elfogulatlanul, specialistaként végzi a munkát, garantálja az ügyek bizalmas kezelését, fair kivizsgálását. Persze egy HR osztály nemcsak jogi kérdésekkel foglalkozik, hanem az alkalmazottak jól-létével, felvételével, képzésével is. Palihapitiya ezekben a feladatokban a munkavállalókra számít: felhatalmazást ad, nagyobb felelősséggel ruházza fel őket. Az alkalmazottak egy-egy osztályon saját testületet (bizottságot) hozhatnak létre. Ebben fontos szempont a sokszínűség, ám nem a klasszikus – nem, életkor, bőrszín – értelemben, hanem élethelyzet alapján.

Például egy csapatba kerül családos, egyedülálló, beteg partnerét gondozó munkavállaló. A tagok így bizonyos csoportok érdekeit védik, és keresik a kompromisszumot egymással. A végén az általuk előterjesztett béren kívüli juttatás csomagra szavaz a cég minden alkalmazottja, hogy eldöntsék melyik a legjobb számukra.

Forrás: hrportal.hu

 

További cikkek