Mit hoz jövőre az automatizáció?

önkiszolgáló HR-rendszer

Az automatizáció és az önkiszolgáló HR-rendszer a vezetők és a dolgozók számára is hatékony támogatást nyújt, pl. a munkaszervezés, a rugalmas erőforrás-gazdálkodás területén. A könnyen kezelhető, átlátható HR-megoldások nagy terhet vesznek le mind a vezetők, mind az ügyintézők, de elsősorban a dolgozók válláról.

Megkérdeztük a HR informatikai piac jelentős szereplőit, ők hogy látják az idei történéseket és milyen trendekre, tendenciákra számítanak 2024-ben. Az automatizáció, a minél felhasználóbarátabb önkiszolgáló megoldások eddig is nagy hangsúlyt kaptak a HR informatikában, amelyek egyszerre szolgálják a vállalati igényeket az áttekinthetőbb, egyszerűbb és hatékonyabb HR folyamatok iránt, és a munkavállalói élményt is erősítik. Ez a tendencia a fejlesztések terén megmaradt, és várhatóan jövőre is tovább erősödik a digitalizáció a szakemberek szerint.

HR informatika területen is fontos a mesterséges intelligencia

2023-ban a mesterséges intelligencia volt az egyik legfontosabb hívószó szinte minden területen, így nem meglepő, hogy a HR informatikára is hatással van. A generatív mesterséges intelligencia új lehetőséget teremt az innovációra, ugyanakkor egyelőre óvatos a megközelítés, az alkalmazásából adódó esetleges kockázatok felmérése is zajlik a szakmában. Glatt Andor, a NEXON üzletfejlesztési igazgatója szerint leggyorsabban a toborzás-kiválasztásban nyerhet teret, és az adatvezérelt döntéshozatalt segítheti a technológia a legeredményesebben:

Leggyorsabban a toborzás és kiválasztás területén terjedhet el, mert lehetővé teszi a HR számára, hogy gyorsabban és pontosabban találja meg a legalkalmasabb jelentkezőket a vállalati igényekhez. Másik fontos területnek az adatvezérelt döntéshozatal területén betöltött szerepét tartom. Az MI által generált adatok és elemzések segítségével a HR-szakemberek pontosabb és jobban informált döntéseket hozhatnak a munkaerő tervezésében, a munkaerő-gazdálkodásban, beosztástervezésben és az üzleti stratégiák kidolgozásában.

Bakó Krisztina, az L-Soft kereskedelmi igazgatója szerint a következő években egyre több dimenzióban lesz elérhető az AI az innovációban élenjáró informatikai megoldásokban és a hozzájuk kapcsolt szolgáltatásokban. A szakember arra számít, hogy a trend a jövőben is velünk marad: „A HR digitalizáció vonatkozásában további erősödésre számítunk a jövedelem-elszámoláshoz, képzésekhez, fejlesztéshez,  a munkaerő-felvételhez és megtartásához kapcsolódó adminisztrációs területeken, a HR és a munkatársak közötti kommunikációt támogató eszközök szélesebb körben való elterjedésében,  a foglalkoztatással összefüggő adminisztrációt értinő GDPR automatizációban, a HR stratégiát érintő ESG-vel összefüggő feladatokban, és a munkaidő tervezésben és nyilvántartásban.

Emberközpontúbb HR működés

Az automatizált HR folyamatokkal támogatott, egységes HR rendszerek hatékonyabbá, pontosabbá, biztonságosabbá és így végső soron emberközpontúbbá teszik a HR működését, tette hozzá a NEXON szakértője. „Talán ellentmondásosnak tűnik, de a mesterséges intelligenciával támogatott HR-informatika mégis emberközpontúbb munkavégzést tesz lehetővé, így növelheti a munkavállalói elégedettséget.

Mindez pedig erősíti a HR informatikában az igényt az innovatív megoldásokra, hangsúlyozta Bakó Krisztina: „Erősen befolyásolják és viszik előre az aktuális HR informatikai fejlesztéseket ezek a törekvések, aminek eredményeképpen új, innovatív „okos HR” szoftvermegoldásokat hozunk létre. A piaci szereplők keresik a testreszabott, a már általuk kialakított és működtetett üzleti folyamataikat minél magasabb szinten támogató informatikai megoldásokat és ezekhez illesztett innovatív megoldásokra tartanak igényt.

Egyre több esetben van szükség és igény a különböző rugalmas foglalkoztatási megoldások komplex kezelésére is, mint például az atipikus foglalkoztatási módszerekhez alkalmazkodó beosztástervezés és -igénylés vállalati szabályzatnak való megfeleltetése, a munkaidő-nyilvántartás távolról történő vezetése, a vezetői ellenőrzések, jóváhagyások rugalmas, gyors intézése. A piacon a jövő évben a szakemberek szerint az eddigi trendek fognak erősödni és a változás várhatóan tovább gyorsul. A NEXON üzletfejlesztési igazgatója szerint tovább fog erősödni az automatizálás és az adatelemzés térnyerése. „Továbbra is fontosak maradnak a munkavállalói élmény javítására összpontosító megoldások és alkalmazások.”

Forrás: hrportal.hu

További cikkek