Kevés a jó munkaerő – új ajánlói program

Magyarországon és külföldön is nehézségeket okoz a jó munkaerő kiválasztása. Egy magyar startup, a Talentuno, munkavállalói ajánlói programot terjeszti ki mindenkire, a toborzás iparágban próbál meg helyet találni magának. Motivációjuk lényege, hogy az értékes munkaerőt ajánlóknak  pénzbeli jutalmat adnak, ha jelöltjüket tényleg felveszik a meghirdetett pozícióra.

A tapasztalatok szerint ugyanis a pozíciók betöltésére fordított idő az elmúlt 10 évben megduplázódott (16-ról 34 napra növekedett.)  A cégek négyszer annyit költenek recruitment szolgáltatásra a HR-büdzséből, mint 10 évvel ezelőtt. A jelöltek 86 százaléka, akiket a cégek keresnek és felvesznek, jelenleg alkalmazásban áll és nem aktív álláskereső, így a recruitment ügynöksége idejük 86 százalékát azzal töltik, hogy őket felkeresik és megkérdezik, hogy érdekli-e őket álláslehetőség és a maradék 14 százalékból próbálnak eredményeket elérni.

A toborzási folyamatot az alapítók az egyszerűség kedvéért három részre osztják. Az elsőben az a cél, hogy a világban lézengő munkavállalók jelentkezzenek egy adott álláshirdetésre. A második az előszűrés fázisa, amikor a cég vagy a toborzási ügynökség eldönti az önéletrajzok alapján, kiket tart érdemesnek továbbítani a vállalat HR-esei felé. A harmadik: részletes profil kialakítása a legjobb jelöltekről és azok prezentálása a vállalatok számára. Ha egy jelölt végül szerződést kap, az ajánló személyenként és egyszeri alkalommal 80 és 150 ezer forint között kereshet.

Forrás: Index,szakszervezetek.hu

További cikkek