A magyarok bevásárlóturisták

Az elmúlt évben 33 milliárd forinttal nőtt a bevásárló turizmus ágazat, amiből az osztrák boltok 28 milliárdot, a növekmény 85 százalékát adták. Mennek a magyarok Ukrajnába is. Azonban Magyarországra is jönnek a bevásárló turisták, főként a szlovákok. Öt év alatt két és félszeresére nőtt  a magyarok bevásárlóturizmusa.

Azt mutatják a statisztikák, hogy  miközben egyre több a pénzünk, egyre többet utazunk külhonba és ott egyre többet is vásárolunk a bevásárlóturizmus keretében. A legtöbbet egyébként Ausztriában költenek a magyar bevásárlóturisták, amely köztudottan nem olcsó ország. Feltehetően az osztrák üzletek kínálatában vannak olyan színfoltok, amelyekért mégis megéri felkerekedni. Az osztrák boltok adták a magyarok bevásárlóturizmusának közel 60 százalékát 2018-ban. Emellett sokat járkálunk a  szlovák és szerb boltokban is. Még Ukrajnába is átruccanunk vásárolgatni, de Romániában, Szlovéniában is sokat költünk: 5-5 milliárd forintot. Horvátországba viszont csak nyaralni járunk. Az egynapos Magyarországra irányuló utazások körében a vásárlási célú kirándulások száma 2018-ban 10 millió volt. Ez az összes ide irányuló egynapos utak negyede. A bevásárlóturizmus keretében elköltöttek a külhonból ide érkező vásárlók 176 milliárd forintot, ezen belül élelmiszerekre 60 milliárdnyit. A magyar boltokba érkező bevásárlóturisták közül a szlovákok vették a legtöbbet 2018-ban, több mint 50 milliárd forint értékben, különféle élelmiszereket, iparcikkeket. Az osztrák vásárlók 40 milliárd forint feletti, a románok valamivel 40 milliárd forint alatti összegben költekeztek nálunk tavaly. A mérleget nézve összességében a magyar kiskereskedők jártak jobban eddig a bevásárlóturizmusból.

Forrás: origo.hu

További cikkek