A fuvarozók helyzetén javítanak az új szabályok

Sok a szabálytalanság és rosszak a munkakörülmények a fuvarozóknál, ezért az unió állásfoglalásban rögzítette a szükséges változtatásokat. Többek között a sofőrök kiküldetésének, és a pihenőidejének módosítását szabályozzák.

A tervezett változtatásokat  az Európai Parlament  tárgyalódelegációja beterjeszti a szakminisztereket tömörítő Tanáccsal folytatott intézményközi egyeztetésre. Tisztességesebb versenyt sürgetnek és fellépést a jogszerűtlenségek ellen a nemzetközi fuvarozásban. A Parlament a szabályt megszegő fuvarozók egyszerűbb kiszűrése érdekében a kabotázs keretében elvégzett fuvarokra jelenleg érvényes számszerű korlátot három napos időkorláttal szeretné felváltani, és kötelezővé tenné a határátlépés rögzítését a jármű tachográfjában. Azt javasolják, hogy a rendszerszerű kabotázs elkerülése érdekében kamionoknak 60 órát saját országukban kelljen tölteni, mielőtt újabb kabotázsra indulnak. A sofőrök kiküldetésére vonatkozó uniós szabályok a rendkívül mobil szállítmányozási ágazatban is egyértelműsítik a kiküldött munkavállalókra vonatkozó szabályokat. A szabályzás célja, hogy csökkentse az eltérő nemzeti megközelítésekből fakadó papírmunkát, és tisztességes bért biztosítson a sofőröknek. A képviselők a sofőrök munkájának megkönnyítése és a közúti ellenőrzések ritkítása céljából digitális technológiák alkalmazását sürgetik. A Parlament szerint a vizsgálatokat és ellenőrzéseket a nagy kockázatot jelentő vállalkozásokra kell összpontosítani, csökkentve a törvénytisztelő cégekre nehezedő adminisztratív nyomást. A képviselők emellett olyan változásokat is elfogadtak, amelyek javítanák a sofőrök pihenési körülményeit. A különösen hosszú fuvarok visszaszorítása érdekében a vállalatoknak úgy kell összeállítaniuk a menetrendeket, hogy a sofőrök rendszeresen, de legalább négyhetente otthon tölthessék el a heti pihenőt. A heti pihenőt pedig a kamionon kívül kell eltölteni.

 

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

További cikkek