Munkakeresésnél számításba kell vennünk azt is, melyek a telített szakmák. Ha sorozatosan visszautasítanak bennünket a vállalatok, jó, ha tudjuk, hogy nem velünk van a probléma. Sajnos ilyenkor minden átfut az agyunkon, hogy miért nem hívnak vissza a cégek. Ennek két oka van. A legtöbbször azért, mert a pozíciókat csak muszájból hirdetik meg, és gyakorlatilag nem is keresnek új alkalmazottat a vállalatok. A másik ok pedig az, hogy az állások be vannak töltve. Na de melyek azok a területek, amelyek telítettek a munkaerőpiacon?
Az első helyen a kommunikáció és média/műsorvezetés szerepel. Nagyon nehéz bekerülni a médiaszektorba, különösen manapság. Ha valóban komolyan gondoljuk, hogy a média területén szeretnénk elhelyezkedni, akkor kezdjük el kiépíteni kapcsolatainkat. Az út nagyon nehéz lesz, mire odakerülünk, ahová szeretnénk. Amennyiben megvan bennünk a kitartás, akkor elérhetjük céljainkat.
Önkormányzati hivatalok pozíciói: Legfőképpen a középvezetői helyekre a legnehezebb bekerülni. Szintén csak azt lehet írni, hogy rendelkezzünk a megfelelő kapcsolati tőkével, és akkor lehet esélyünk egy jó kis állásra.
Marketing-menedzseri poszt: Szerencsésnek mondhatja magát az, aki marketing menedzserként dolgozik egy szállodánál, vagy reklámügynökségnél. A vállalatoknak nincs szüksége 2-3 menedzserre. Elegendő, ha egyet alkalmaznak. Jó tudni, hogy még a multinacionális vállalatok sem alkalmaznak több marketing menedzsert.
Idegenvezetés: A turisztikai ágazat e része túl van telítődve. Ráadásul egy idegenvezetői poszthoz nélkülözhetetlen a megfelelő végzettség, rutin, és nyelvtudás. Kapcsolatainknak köszönhetően könnyebben be tudunk kerülni egy utazási irodához!
Természetesen vannak még telített területek, most csak a legnépszerűbbeket emeltük ki! Tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy azt a munkát végezzük, amelyet szívesen is csinálnánk!