Álláskeresés során először arról kell döntést hoznunk, hogy fizikai vagy szellemi munkakörben szeretnénk-e dolgozni. Munkát hosszútávra keresünk, így nem árt alaposan átgondolni döntésünket. A legtöbben szellemi munkakört pályáznak meg. Mégis kényelmesebb egy irodában dolgozni, mint fizikai munkát végezni napi 8 órában. Azonban egy irodai adminisztratív munkához egyre több elvárásnak kell megfelelni. Nézzük meg a követelményeket:
- Kommunikációs képesség: Mindenképpen előnyt jelenthet számunkra, ha valamilyen kommunikációs képesítéssel rendelkezünk. Ez egy plusz, amit fel tudunk mutatni végzettségünk mellé. Ha egy interjún megkérdezik tőlünk, miért mi lennénk a legalkalmasabbak a pozícióra? Elmondhatjuk, hogy a többiekkel ellentétben nekünk szakirányú végzettségünk van.
- Nyelvismeret: Egy irodai adminisztratív munkához is szükséges a nyelvismeret. A legtöbb helyre elegendő az alapfokú angol nyelvtudás, ugyanakkor előfordulhatnak olyan cégek, amelyek magasabb szintű nyelvismeretet követelhetnek meg tőlünk. Az angol mellett akár németül is tudnunk kell beszélni.
- Számítógépes ismeretek: Ha be szeretnénk tölteni az állást, bizony értenünk kell a számítógéphez. Különösen a Word, az Excel, és a Power Point programokat kell ismernünk. Van, amelyiket csak felhasználói szinten kell tudnunk, van olyan is, amelyet magasabb szinten kell ismernünk.
- Korábbi tapasztalatok: A vállalatok örülnek a tapasztalt munkaerőnek, hiszen nem kell sok időt „vesződni” a betanítással. Általában a tapasztalati időt beleírják az álláshirdetésbe, erre figyeljünk oda. A legtöbb helyen minimum 1-2 éves tapasztalatot várnak el tőlünk.
Milyen feladatokra számíthatunk?
- Adatok számítógépre történő felvitelét kell elvégeznünk,
- Nyomtatás, és szkennelés
- Beérkező hívások fogadása, ügyfelek felhívása
- Prezentáció készítés
- Levelek, számlák postára adása, egyéb adminisztrációs feladatok elvégzése