Interjú stratégiák, amelyeket a vállalatok alkalmazhatnak!

Jó pár interjú stratégia van, amelyeket bevethetnek a cégek. Sokszor a meghirdetett pozíciótól függ, hogy melyiket alkalmazzák éppen. Nézzünk meg belőlük párat, milyen stratégiákkal találkozhatunk mi is, amikor részt veszünk egy interjún.

  • Problémamegoldó: Ebben az esetben a jelöltnek bemutatnak egy képzeletbeli problémát, és az interjúztatók értékelik az arra adott válaszokat. Ezt a stratégiai típust szituációs interjúnak szokták nevezni. A kérdés nagyban függ attól, hogy milyen típusú pozíció van meghirdetve éppen.
  • Viselkedési esemény: A problémamegoldó stratégiához hasonlít a leginkább, annyi különbséggel, hogy a kérdések valóságos helyzetekre vonatkoznak a jelentkező élettörténetéből. A súlypont itt a korábbi viselkedésre, és teljesítményre helyeződik.
  • Sematikus-viselkedés leíró: Ennél az interjústratégiánál maga a jelölt mutatja be saját fő életeseményeit. Az interjúztatók / HR-esek célja, hogy megértsék a jelentkezők gondolkodásmódját!
  • Stressz interjú: Szerencsére egyre inkább megy ki a divatból, mert a cégek rájöttek arra, hogy ezzel az interjú stratégiával nem tudják hosszútávon megtartani a munkaerőt.
  • Keserédes: Hasonlít az őszinte barátságos stratégiához, amikor a jelentkező nyugodt állapotában sokkal készségesebbé válik. Ebben a helyzetben az állásra jelentkező két személlyel beszélget egymás után. Az első beszélgetés éles, kritikus hangvételű, míg a második barátságos, a jelöltet szókimondásra bírja.
  • Rostáló: Alapjaiban véve ez is őszinte barátságos interjú, de a kapcsolatfelvételre fókuszál inkább. Nem egy átfogó beszélgetés, inkább a felületesség jellemzi. A kommunikáció rövid, és tömör. Akkor használják, ha az önéletrajzok alapján nem tudtak szelektálni.

Te milyen típusú interjún vettél részt, és milyen élményeid vannak róla?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük