Interjú stratégiák, amelyeket a vállalatok alkalmazhatnak!

Jó pár interjú stratégia van, amelyeket bevethetnek a cégek. Sokszor a meghirdetett pozíciótól függ, hogy melyiket alkalmazzák éppen. Nézzünk meg belőlük párat, milyen stratégiákkal találkozhatunk mi is, amikor részt veszünk egy interjún.

  • Problémamegoldó: Ebben az esetben a jelöltnek bemutatnak egy képzeletbeli problémát, és az interjúztatók értékelik az arra adott válaszokat. Ezt a stratégiai típust szituációs interjúnak szokták nevezni. A kérdés nagyban függ attól, hogy milyen típusú pozíció van meghirdetve éppen.
  • Viselkedési esemény: A problémamegoldó stratégiához hasonlít a leginkább, annyi különbséggel, hogy a kérdések valóságos helyzetekre vonatkoznak a jelentkező élettörténetéből. A súlypont itt a korábbi viselkedésre, és teljesítményre helyeződik.
  • Sematikus-viselkedés leíró: Ennél az interjústratégiánál maga a jelölt mutatja be saját fő életeseményeit. Az interjúztatók / HR-esek célja, hogy megértsék a jelentkezők gondolkodásmódját!
  • Stressz interjú: Szerencsére egyre inkább megy ki a divatból, mert a cégek rájöttek arra, hogy ezzel az interjú stratégiával nem tudják hosszútávon megtartani a munkaerőt.
  • Keserédes: Hasonlít az őszinte barátságos stratégiához, amikor a jelentkező nyugodt állapotában sokkal készségesebbé válik. Ebben a helyzetben az állásra jelentkező két személlyel beszélget egymás után. Az első beszélgetés éles, kritikus hangvételű, míg a második barátságos, a jelöltet szókimondásra bírja.
  • Rostáló: Alapjaiban véve ez is őszinte barátságos interjú, de a kapcsolatfelvételre fókuszál inkább. Nem egy átfogó beszélgetés, inkább a felületesség jellemzi. A kommunikáció rövid, és tömör. Akkor használják, ha az önéletrajzok alapján nem tudtak szelektálni.

Te milyen típusú interjún vettél részt, és milyen élményeid vannak róla?

További cikkek