Munkánkra kihat a vezetővel való kapcsolatunk is. Ha nem ápolunk jó kapcsolatot vele, akkor nagy valószínűséggel munkánkat sem tudjuk 100%-ig elvégezni. Éppen ezért törekedjünk arra, hogy fenntartsuk a jó viszonyt vezetőnkkel. Nem kell túlzásba vinni, de az alapvető tiszteletet adjuk meg neki! Nézzük meg, milyen típusú vezetőkkel találkozhatunk a munkahelyen.
- A racionális: Egy racionális vezetőt sok esetben csak a számok érdeklik. Hozni kell a kitűzött eredményeket, és számokat, az a lényeg, hogy évvégére teljesüljön a cél. A racionális vezető mindig a tényekre hagyatkozik. Csak észérvekkel lehet meggyőzni egy állításról. Mivel racionális beállítottságú, sokszor neki minden egyértelmű, míg a többi alkalmazottnak nem! A dolgokat mindig alaposan megvizsgálja, viszont döntései megfontoltak. A vállalat érdekeit nézi, így néha az alkalmazottak háttérbe szorulhatnak, viszont mindenkit egyenrangúként kezel. A racionális vezetők külön tudják választani a munkát és a magánéletet! A munkahelyen nincs helye otthoni problémáknak!
- Érzelmi alapú: Találkozhatunk olyan vezetővel is, aki sokszor érzelmi alapon hozza meg döntéseit. Igazi hangulatember, ezért az alkalmazottak tarthatnak tőle, hogy mikor, milyen a hangulata. Éppen ezért sokszor a vezető és a dolgozók között nem folyamatos a kommunikáció, mert az alkalmazottak nem mernek előhozakodni problémáikkal, amikor a vezetőnek „rossz kedve” van. Érzelmi alapon veszélyes döntést hozni, mert lehetnek olyan esetek, amikor a döntések következményei az alkalmazottakon csattanak. Egy érzelmekkel túlfűtött vezető az otthoni problémákat is hajlamos bevinni a céghez.