Nem kell ahhoz kutatásokat végezni, hogy kimutassák, gyakorlatilag a munkahelyen töltjük életünk legnagyobb részét. Szinte már második otthonunknak is tekinthetjük. Szeretünk úgy bejárni, hogy számunkra nem idegen a hely, huzamosabb idő elteltével pedig otthonosan mozgunk a terepen. Ahhoz, hogy munkahelyünk sikeres legyen, nekünk is azzá kell válnunk, ráadásul motiváltan kell végeznünk a munkánkat. Alapvetően szeretünk valahová tartozni, ez az érzés bennünk van. Mit tehet egy vállalat azért, hogy éreztesse velünk, mi a szervezethez tartozunk?
- Elsősorban a munkaruhával. Ha mindenkinek egységes a munkaruha, az azt szimbolizálja, hogy egy csapathoz tartozunk. Munkaruhát általában a multinacionális vállalatok szoktak alkalmazni.
- Névkitűző. Ez elengedhetetlen számunkra, ha komolyabb pozícióban dolgozunk. Ezzel azt is sugallhatjuk, hogy a vállalatot képviseljük.
- Névkártya, vállalati logóval ellátva. A névkártya tekinthető ún. presztízskérdésnek is. Ha középvezetői pozícióban dolgozunk, akkor jó, ha van nálunk. Bizalomkérdés is egyben, ha szerződést szeretnénk kötni, el kell nyernünk az ügyfél bizalmát. A névjegykártya átadásával érzékeltetjük, ha bármi kérdés felmerül, hívhat bennünket.
- Személyautónkkal hol parkoljunk le, nincs ez szabad hely sem. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, ha a vállalat rendelkezik saját személyzeti parkolóval.
- Ha a vállalat engedélyezi számunkra, hogy kedvünk szerint alakítsunk az irodán. Egy-egy kép otthonról, vagy egy szobanövény, és máris motiváltabban mehet a munka. J
- A cég rugalmasan kezeli a problémáinkat. Váratlan helyzetek mindig előfordulhatnak, és egy jó vállalati vezetés megérti ezt. Volt már szó arról, hogy a szervezetnek fel kell ismernie azt, hogy a munkavállalók nem robotok, hanem emberek, és a munkán kívül is van élet. Ha egy vezető tudomást szerez problémánkról, majd később érdeklődik, hogy sikerült-e megoldanunk a helyzetet, ezzel azt sugallhatja, hogy fontosak vagyunk a cégnek.