Hogyan is írjunk e-mailt a cégnek, amikor önéletrajzot küldünk?

Érdemes egy kicsit erről is beszélni, hogyan érdemes felépíteni levelünket, amikor elküldjük önéletrajzunkat a megadott e-mail címre.

  • Mindent ugyanúgy kell csinálnunk, mintha rendes levelet írnánk, ne zavarjon össze bennünket az, hogy e-mailről van szó. A formalitások itt is ugyanúgy érvényesek.
  • A tárgyhoz mindenképpen írjunk valamit. Van, amikor a vállalat meghatározza, mit is kell beleírnunk. Amennyiben nincs kikötve, akkor a levél tárgyának lényegre törőnek, és rövidnek kell lennie. A tárgy nagy segítség lehet a HR-eseknek. Már ebből be tudnak azonosítani, hogy mit szeretnénk. Például: Név, recepciós állás,
  • Kezdjük a címzéssel: Tisztelt X, Y,! Ne használjuk a Tisztelt + keresztnév, és a Tisztelt Cím megszólítást! Amennyiben nincs a hirdetésben megadott név, akkor így is kezdhetjük levelünket: Tisztelt Hölgyem/ Uram!
  • Törekedjünk arra, hogy levelünk érthető, és világos, ugyanakkor lényegre törő is legyen. Figyeljünk oda, hogy ne írjunk terjengősen. Arra ott van a motivációs levél. Gondoljunk bele, hogy a HR-eseknek nem sok idejük van arra, hogy hosszú e-maileket olvassanak: Írhatjuk akár a következőt is: Érdeklődésemet felkeltette az álláshirdetés. Mellékletként csatolom önéletrajzomat!
  • Természetesen motivációs levelet is csatoljunk a mellékletbe, ha kérnek tőlünk.
  • Végezetül el kell köszönnünk a levélben. A következő zárszó megfelelő: Tisztelettel: XY.
  • Fontos, hogy szem előtt tartsuk: Igen is fordítsunk időt arra, hogy levélírás után leellenőrizzük helyesírásunkat. Különösen fontos ez egy középvezetői beosztásnál, vagy ha kommunikációs pályára szeretnénk lépni.

További cikkek