Előadást kell tartanunk a vezetőségnek az elmúlt hónapokban elért eredményekről? Mindezt ráadásul prezentáció formájában? A következőkben adunk néhány tippet, hogyan is érdemes összeállítani a prezentációt:
- Mindenekelőtt kezdjük el időben megcsinálni a PPT-t, és ne az utolsó pillanatban fogjunk hozzá!
- Logikusan építsük fel a prezentációt, és csak annyi diát használjunk fel, amennyire ténylegesen szükségünk van!
- Fokozottan figyeljünk arra, hogy a diákat ne zsúfoljuk tele szöveggel. Egyrészt azért, mert a hallgatóság meg fogja unni a folyamatos olvasást, másrészt pedig nekünk kell előadni, nem pedig a diának!
- Tartsuk észben, hogy a prezentáció csak egy vázlat! Mankót ad nekünk, hogy tudjuk hol tartunk, de a tartalmat nekünk kell hozzáadni! Meg kell győznünk a hallgatóságot, hogy igenis tisztában vagyunk az eredményekkel, és javaslatot is tudunk tenni, miként lehet sikeresebb a vállalat!
- Használjuk ki a PowerPoint, vagy a Prezi nyújtotta lehetőségeket, és használjunk áttűnéseket a prezentációban, ahol csak szükséges. Az sem jelent hátrányt, ha több időt foglalkozunk a prezentáció elkészítésével, és figyelemfelkeltő diasorokat hozunk létre. Az a fontos, hogy felkeltsük a vezetőség érdeklődését, s ehhez a vizualizációt kell kihasználnunk!
- Mielőtt előadást tartunk, érkezzünk meg előbb a helyszínre, és győződjünk meg arról, hogy jól működnek a technológiai eszközök. Ne a kezdés előtt 5 perccel kezdjünk el bajlódni, ha valami nem működik!
- Nem szoktunk gyakran előadást tartani? Nem probléma! Készüljünk fel alaposan, és otthon próbáljuk el párszor előadásunkat akár tükör előtt is!