Keveset beszélünk arról, hogyan is kell megírni egy e-mailt, amikor önéletrajzunkat elküldjük egy vállalatnak. Egy szimpla levélből következtetést vonhatnak le rólunk, hogy milyen emberek lehetünk. Apró kis dolognak tűnik az e-mail elküldése, ha nincs jól felépítve, akkor ne várjunk csodát, hogy behívnak bennünket egy interjúra! Hogyan is kell kinéznie az e-mailnek? Vegyük sorra a szempontokat:
- Először is, a legfontosabb: Az e-mailünk legyen rövid, és lényegre törő. A HR-eseknek nincs idejük terjengős szövegeket olvasniuk, különösen akkor, ha sokan jelentkeznek a meghirdetett pozícióra.
- A szövegnek legyen eleje, és vége, tehát mondanivalót tükrözzön. Nézzük meg mindezt, hogy is néz ki ez a gyakorlatban!
- Tisztelt (név, amely a hirdetésben szerepel!) Álláshirdetésük felkeltette érdeklődésemet, mellékletben csatolom az önéletrajzomat! Tisztelettel: (jelentkező neve!)
- A fenti példa mutatja, hogy nem kell túlbonyolítani a szöveget. Apróságokra kell még nagyon odafigyelnünk. Amennyiben az álláshirdetésben megírják, hogy az e-mail tárgyába írjunk be egy szót: például „jelentkezés”, akkor ne felejtsük el ezt sem! Fontos, hogy alaposan rágjuk át a hirdetést, mert előfordulhat, hogy nemcsak önéletrajzot, hanem motivációs levelet is csatolnunk kell jelentkezésünkhöz. Az egyiket küldtük el? Garantálható a bukás! Nézzük át kétszer is e-mailünket, minden fontos dokumentum szerepel-e a csatolmányok között, s csak azután kattintsunk a küldés gombra!