A cégeknek a közeljövőben oda kell figyelni saját munkáltatói márkájukra, és azon kell dolgozniuk, hogy népszerűsítsék azt. A cél: hogyan tudják megtartani az alkalmazottakat, és hogyan tudnak toborozni új embereket! A legegyszerűbben azzal, hogy megtartják ígéreteiket a jelenlegi dolgozók számára. Ez azért nagyon fontos, mert a munkavállalóknak elégedetteknek kell lenniük, hiszen fontos szerepet töltenek be a cég életében. Legjobban a dolgozók tudnak hatni a vállalati hírnévre, és a munkáltatói márkára. Amennyiben nem elégedettek, úgy azt fogják kifelé kommunikálni, hogy ehhez a vállalathoz nem érdemes jönni dolgozni, mert nem állja a szavát.
Mit tehet egy vállalat annak érdekében, hogy felmérje a dolgozói elégedettséget?
Azt teheti, hogy többet foglalkozik az alkalmazottakkal. Felmérést végez, hogy melyek azok a tényezők, amelyektől még inkább elégedettebbek lennének. Kell-e változtatni a jelenlegi struktúrán, milyennek gondolják a munkahelyi környezetet stb. Ezt a felmérést nem elegendő egy évben egyszer megcsinálni. Ahhoz, hogy egy vállalat továbbra is sikeres maradjon, muszáj kontaktba lépnie a dolgozókkal. Azt kell éreznie a munkavállalóknak, hogy a vezetésnek valóban fontos a dolgozók véleménye.