A kreativitásnak lesz nagy jelentősége a közeljövőben, hiszen a technológia lassan kezdi bekebelezni a monotonitást igénylő munkákat. Ezzel nem mondunk újat, hiszen mindennapi életünk során látjuk a gyökeres változásokat főként a kereskedelemben és a vendéglátásban. Nem sok szó esik a kreatív tevékenységet végző vállalatokról, olyan mintha egyfajta burokban élnének, olyan érzésünk van, hogy csak a „kiváltságosok” tekinthetnek be a „háttérfolyamatokba”, és tudhatnak meg róluk információkat. Miket érdemes tudni a kreatív cégekről?
Ezen vállalatok fő céljai közé tartozik az innováció, és az újdonság keresése. Nagy volumenű feladatokat, kampányokat kell megcsinálni a vállalatoknál, ezért gyakori a csoportos ösztönzés. Az alkalmazottak képességeinek megítélése a tudás és hierarchia alapján történik. A kreatív vállalatoknál lehetőség van az előléptetésre. A technológiai és szociológiai megújulás kéz a kézben járnak, a légkör kreativitásra ösztönző.
Fő jellemzői:
- Új munkafolyamatok tanulmányozása és állandó keresése folyik, hogyan lehet hatékonyabban és egyszerűbben dolgozni!
- Előszeretettel alkalmaznak különcöket, kiemelkedő tudással rendelkező embereket, ahol kiélhetik kreatív vágyukat a dolgozók!
- Csökken a különbség vezetők és a beosztottak között, kevésbé éreztetik a dolgozókkal a pozíciók helyzetét!
- Nagy hibának tekinthető, hogy gyakran alábecsülik a szociológiai változások hatásait.
- A munkaerő tervezése valamennyi funkcionális vezető feladatává vált az elmúlt évek folyamán!