A képzés eredményességét az alábbi 4 szinten lehet mérni!

Egy képzés hatalmas előkészületet, majd utómunkát követel, azonban hosszútávon megéri a vállalatoknak. A versenyhelyzet fokozódik a nagyvállalatok között, és a sikeres fennmaradáshoz naprakész tudást kell biztosítani a munkavállalók számára. Érdemes áttekinteni, hogyan is lehet mérni a képzés eredményességét!

  1. Reakció- elégedettség: Ebben a fázisban a tréningek végén a résztvevők kifejtik, mennyire voltak elégedettek magával a képzéssel, a tananyaggal, vagy ismeretanyaggal, milyen találták a trénert/oktatót. Összességében mennyire voltak elégedettek a képzéssel. Mindezt egy elégedettségi kérdőív segítségével tudják megválaszolni azonnal, vagy a tréning után 2-3 nappal.
  • Tanulás eredményessége: Elsajátított ismeretek, képességek szintje mit jelent? Mit tanultak meg valójában? Mindezt ellenőrizni lehet írásbeli, vagy szóbeli tudásellenőrzéssel a képzés előtt, vagy után. Nem kizárt, hogy szituációs gyakorlatokkal ellenőrzik a megszerzett tudást.
  • Megváltozott magatartás szintje- viselkedés: A készségek alkalmazása hogyan befolyásolja a résztvevők magatartását. A képzés befejezése után hogyan változik meg a munkavállalók viselkedése, alkalmazzák-e az új készségeket a munkavégzés során.
  • Szervezeti eredmények, teljesítmény szintje: Lényeges jellemző, hogy pénzben megjeleníthető-e?

Összefoglalva mit mérünk pontosan a képzés értékelése során?

  • A képzés körülményeit, a szervezést, az időbeosztást,
  • A tematika, a tananyag, és a gyakorlatok milyenségét,
  • A tréner működését, jellemzőit, akár a személyiségét,
  • Hangulatot, érzést, és elégedettséget: Hogyan éreztük magunkat a képzés során, milyenek voltak a benyomásaink!

Az eredményekből következtetni lehet arra, hogy a következő képzésen elkerüljük az esetleges hibákat, és figyelembe vegyük a dolgozók észrevételeit a képzésekkel kapcsolatban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük