A munkaerőhiány súlyát egyre több vállalat megérzi. A megüresedett pozíciókat be kell töltetni, azonban nem mindegy hogyan. Egy cég dönthet úgy, hogy külső toborzást alkalmaz, de ezt a vállalatok többsége nem szívesen alkalmazza. Nézzük meg az okokat, hogy miért:
- Egy álláshirdetés feladása költség, és időigényes. A vállalatoknak pedig minél hamarabb szükségük van új munkaerőre.
- Egy új „külsős” alkalmazottat nem egyszerű megtalálni, egy állásinterjú akár több körből is állhat.
- A meglévő munkavállalók sem dolgoznak szívesen egy „vad idegennel!”
Sok vállalat úgy oldja meg a munkaerőhiány problémáit, hogy cégen belül keres alkalmazottat a megüresedett helyekre. Miért?
- A munkavállaló már ismeri a vállalatot, nem idegen számára a munkakörnyezet!
- Természetesen be kell tanulnia az új munkakörbe, de sokkal egyszerűbb úgy, hogy ismerős közegben van.
- A betanulás feleannyi időt vehet igénybe, mintha egy teljesen új alkalmazottat vennének fel.
- Ráadásul nem kell a cégnek költenie, hogy feladjon egy álláshirdetést.
Érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy tényleg jól van ez így? Egy új munkavállaló szemléletváltást hozhat a szervezetbe, olyan dolgokat is megláthat, amelyeket az ott dolgozók nem vesznek észre.