Nem is gondolnánk, de sokan azért is hagyják ott munkahelyüket, mert nem jönnek ki a főnökükkel. Nem arra kell gondolni, hogy puszipajtásoknak kell lenni, de egy alapvető tiszteletet elvár a munkavállaló. Mindezt teljesen jogosan. Szerencsére már a vállalatok zöme felismerte azt a tényt, hogy a dolgozóval igenis törődni kell, és nem mindegy hogyan. Régimódi látásmódot képvisel az, hogy az alkalmazott végezze el a munkáját, hiszen ezért van fizetve. Mivel sok szektorban munkaerőhiány van, a cégek, és a vezetők is már másképp állnak a dolgokhoz: Miről ismerhető fel egy jó vezető? Nézzük meg a jellemzőit:
- Ahogyan már korábban szó esett erről, egy jó vezető törődik az alkalmazottaival, és nemcsak akkor, ha munkáról van szó. A magánéleti problémák befolyásolhatják a munkahelyi teljesítményt. Egy jó vezető őszintén érdeklődik beosztottai felől, és ha szükséges, felajánlja segítségét!
- Ismeri alkalmazottainak személyiségi jegyeit. Tisztában van vele, hogy ki mire képes, és melyek azok a területek, amelyeken fejlődést lehet elérni: kommunikáció, vagy problémamegoldás, nyelv. Mindig akadnak olyan részterületek, amelyeket fejleszteni lehet.
- Empatikus, és igazságos! Bármikor előfordulhat, hogy egy dolgozónak problémája akad, amit sürgősen meg kell oldani. Egy jó vezető mindig mérlegel, és olyan döntést hoz, ami a vállalat, de a munkavállaló érdekeit is szolgálja.
- Egy jó főnök igyekszik inkább vezetővé válni. Arra törekszik, hogy a beosztottai minél inkább elfogadják, és kövessék abban, hogy a vállalat célkitűzései megvalósuljanak.
- Megadja a kellő tiszteletet a munkavállalók felé, és nem épít falakat, amely gátolná a kommunikációt. Nem jó jelnek tekinthető, ha a dolgozók félnek a vezetőtől, és szinte semmit nem mernek tőle kérdezni, vagy mondani neki.
- Megdicséri a dolgozókat, ha rászolgáltak arra! Egy jó szó sokat jelent az alkalmazottaknak!
Nagyon fontos, hogy a dolgozók és a vezető között meglegyen a kellő összhang, mert csak így lehet eredményeket felmutatni, és hatásosan dolgozni!