Amikor jelentkezünk egy álláshirdetésre, választhatunk az alábbi módszerek közül. Elküldhetjük önéletrajzunkat a hirdetésben leírt e-mail címre. Ha a személyes varázsban hiszünk, akkor felkereshetjük személyesen is a vállalatot.
Nagyon keveset beszélünk arról, hogyan is kell eljárni akkor, ha telefonon keresztül jelentkezünk egy álláspályázatra. A telefonálásnak is megvannak a maga szabályai. Nem szabad félvállról venni, mert az ember hirtelen meglepettségében lehet, hogy meg sem tud szólalni. Az első telefonálás a vállalathoz meghatározó lehet a későbbiek folyamán. Nézzünk meg pár gondolatot, mit is érdemes tudni a telefonálás szabályairól:
- Fontos, hogy összeszedetten beszéljünk. Érthető, ha izgatottak vagyunk, elvégre nem mindennap jelentkezünk egy vállalathoz telefonon keresztül. Ha segít nekünk, akkor előtte vessük papírra, mit is szeretnénk mondani. Sokkal jobb lesz így, mint hebegni-habogni a telefonban.
- A telefonálást próbáljuk meg a délelőtti órákban időzíteni. Délután a legtöbb HR-es már nem tartózkodik az irodában.
- A telefonban közöljük, hogy pontosan miért is telefonáltunk. Minél részletesebben beszámolunk, annál könnyebb lesz a HR-esnek beazonosítani bennünket.
- Köszönjünk napszaknak megfelelően, majd mutatkozzunk be! Ezt követően mondjuk el, hogy az adott álláspályázatra szeretnénk jelentkezni. Mondjuk el a megjelölt pozíciót is!
- Kérdezzünk meg mindent, ami érdekel bennünket. Ha nem világos, hogyan juthatunk el a céghez, kérdezzünk rá. Időpontot is kell egyeztetni, amennyiben meginvitálnak bennünket egy interjúra.
- A beszélgetés végén köszönjük meg a segítséget, majd köszönjünk el: Sokan elkövetik azt a hibát, hogy így köszönnek el: „Viszhall”, vagy „Viszlát”! Egyik sem helyes! Ha telefonon keresztül köszönünk el, akkor a Viszonthallásra kifejezést használjuk!
Egyszerűnek tűnhet egy telefonos beszélgetés, azonban mégsem az, ha nem tudjuk, pontosan mit is szeretnénk mondani! Ezekkel a tanácsokkal egyszerűbb lehet az állásra történő jelentkezés!