A munkaerőpiac folyamatosan változik, és a legtöbb vállalat úgy tűnik, felismeri, mire lesz igény a jövőben. ( Már ha meg akarja tartani a dolgozóit, vagy újakat szeretne toborozni sikerrel, ehhez engedékenyebbnek kell lenni!)
Itt az ideje elfelejteni azt a sztereotípiát, hogy a munkahelyre csak dolgozni járunk be. Életünk legtöbb idejét munkával töltjük, és nem mindegy hogy járunk be dolgozni. Úgy is mondhatjuk, hogy a munkahelyünk a második otthonunk. Egyre inkább szükség van nyitott, közösségi terekre, ahol a munkaszünetünket tartjuk. Ma már egyre több vállalat kitér arra, hogy milyen munkakörülményeket tud teremteni, amelyekről leginkább az álláshirdetésekben olvashatunk. Ilyen lehet például a közös csocsózás, vagy kávézás a tetőteraszon a munkaszünet alatt. Egyre több helyre bevihetjük házi kedvenceinket is.
Bele sem gondolunk, mennyire fontos egy iroda, vagy közösségi tér kinézete, legfőképpen akkor, ha új munkatársakat szeretne toborozni a cég. Bizonyára sokkal szívesebben dolgozunk egy színekkel teli irodában, kedvenc szobanövényünk társaságában, vagy ha kirakunk egy családi fotót az íróasztalunkra. Ezek mind hatással vannak a megfelelő munkavállalói élmény, és az atmoszféra kialakításában. A színek és a közvetlen környezetünk hatással van a munkavégzésünkre. S a cégeknek mi sem fontosabb, minthogy elégedett dolgozókat foglalkoztassanak, akik öregbítik a hírnevet.
Egyébként a vállalatok nem régiben álltak rá a munkáltatói márkaépítés kialakításához, de mindez számunka csak jó hírrel szolgálhat. Megcserélődtek a szerepek, bizonyos keretek között már mi „diktálhatunk” a munkáltatónak.