Péntek este van, és te épp a haverokkal tervezel sörözni, indulni. Beszélgetésnél feljön a munka, mint téma, és te azon veszed magad észre, hogy csak negatív dolgokat tudsz mesélni és mondani a munkahelyedről. Valami nem stimmel
Mi lehet a baj, hogy nemrég még örömmel beszéltél a munkádról, ma, pedig mint egy kiégett öregember. Mi változott?
Munkaidő után mindig gondoljuk végig az aznapunkat. Szakítsunk időt és elevenítsük fel az eredményeinket. Mit sikerült elintéznünk, mi az, amit megcsináltunk, hány elégedett ügyfél volt, magyarul elemezzük ki a sikereinket. Ha sikeresnek érezzük napunkat a kedvünk is jobb. Legyünk produktívak és legyünk büszke az aznapi munkánkra.
Készítsünk másnapra teendő listát. Ha tudjuk milyen feladatot vagy célok várnak ránk másnap, akkor sokkal jobb kedvel, tudunk dolgozni, menni. Nem kell, hogy pontos és részletes legyen, elég csak vázlatszerűen. Ezzel elkerülhetjük azt, hogy éjszaka lefekvés előtt még azon gondolkozzunk, hogy mit és hol kell másnap csinálnunk. Nyugodtabbak és stressz mentesek lehetünk.
Tartsuk rendben környezetünk. Minden munkakörre igaz, ha rendben tartjuk környezetünk, jobban hatékonyabban és átláthatóbban tudunk dolgozni. Igaz ez minden munkakörre. Pakoljuk el a szerszámainkat, a maradékot, a selejtet, az íróasztalunkat tartsuk rendben, szelektáljuk a fölösleges dolgokat, és rendszerezzük a meglévőket. Másnap reggel sokkal jobb érzés lesz elkezdeni a munkát, ha minden a helyén és nem egy kuplerájba érkezünk.
A munkahelyi örömök olykor apró dolgokon múlnak. Ha teszünk értük, akkor a mi napunk is jobban indulhat és zárulhat.