A vállalatoknak egyre többet kell foglalkozni ezzel a témával, ugyanis az új generáció hamarosan belép a munkaerőpiacra. Azonban velük teljesen másképp kell bánni, mint az X, és Y generáció tagjaival. Leginkább a Z, és az Alfa generáció kommunikációs stílusa változott meg. Meg kell találni velük a közös hangot, törődni kell velük, különben könnyen beadhatják a felmondásukat. A világ sokkal kötetlenebb lett. „Örülj, hogy van munkád” kimegy a divatból. Ez a „szlogen” az X generációnál még hatásosnak bizonyult, azonban az újgenerációs munkavállalókat már nem lehet ezzel megfélemlíteni!
Mit is lehet tenni annak érdekében, hogy az újgeneráció hosszútávon képzelje el a jövőjét egy vállalatnál?
- A cégeknek be kell látniuk, hogy a munkavállalóknak is vannak igényeik, és nem robotokként funkcionálnak.
- El kell érni, hogy a dolgozók elégedettek legyenek munkakörülményeikkel, hiszen ezáltal sokkal nagyobb hatékonyságot érhet el a vállalat. Minden cég legfőbb célkitűzései közé tartozik az eredményesség és a siker.
- Miként lehet elérni az elégedettséget? Mindenekelőtt a vállalatoknak fel kell mérni, leginkább személyre szabottan, hogy a dolgozóknak mire van szükségük? Mennyire elégedettek jelenlegi helyzetükkel, és melyek azok a tényezők, amelyek még motiváltabbá, és elégedettebbé tenné őket? Hosszú folyamat ez, de hosszútávon kifizetődő lehet a cégeknek!
- Különösen az újgenerációs munkavállalók azok, akik igénylik a visszacsatolást munkájukat illetően, s várják az instrukciókat, miben kell még fejlődniük. Lényeges, hogy a vezetők törődjenek velük, útmutatást adjanak számukra, és éreztessék, hogy munkájukra szükség van, megbecsült tagjai a szervezetnek.