Folyamatosan azt hallhatjuk, hogy hatalmas a munkaerőhiány a vállalatoknál. Itt kerül szóba a munkáltatói márka, ami azt jelenti, hogy egy vállalatnak olyan eszközöket kell alkalmaznia, amely vonzza az új jelentkezőket a szervezethez, s ami a jelenlegi alkalmazottakat is maradásra bírja. Egyáltalán nem könnyű feladatról van szó, és ez lesz a legfőbb célkitűzése a cégeknek a közeljövőben!
A legtöbb vállalat azt gondolja, hogy fizetésemeléssel, és extra juttatásokkal növelni tudja a dolgozók motivációját, és elégedettségét. Természetesen vannak olyan dolgozók, akik mindezekkel megelégednek, de általánosságban véve más tényezők okozhatnak elégedettséget a munkavállalóknak. A legfontosabb, hogy többet kell foglalkozni a dolgozókkal, meg kell tudni mire vágynak, melyek azok a dolgok, amelyek fontosak számukra, s melyek azok, amelyekért szívesen maradnak hosszútávon a cégnél? Kijelenthetjük, hogy fókuszban az alkalmazott! Melyek azok a tényezők, amelyek hozzájárulhatnak a dolgozói elégedettséghez?
- harmonikus munkahelyi légkör
- megbecsülés, és elismerés
- továbbképzési lehetőség
- előléptetés lehetősége
- extra juttatás
Egy példa: Egy amerikai Starbucks-ban a dolgozói elégedettség azt jelenti, hogy az egészségbiztosítási járulékot az alkalmi munkavállalóknak is fizeti a vállalat.
A közeljövőben elengedhetetlen lesz a dolgozókkal való kommunikáció, törődni kell velük, máskülönben könnyűszerrel odébbállnak, ha azt tapasztalják, számukra nem megfelelőek a munkakörülmények.