Míg 2014-ben a fiókokba még jobbára azzal a céllal mentek be az ügyfelek, hogy a készpénzigényüket orvosolják, addig ma már többségében azért, hogy tanácsot kérjenek. A fél évtizeddel ezelőtti fióklátogatásokból 57 százaléka volt úgymond készpénzes célzatú, az idén viszont már csak 29 százalék. Nem ragaszkodunk már a pénztároshoz, ha pénzt akarunk tenni a számlánkra. Ennek magyarázata, hogy a készpénzes banki tranzakciók egyre inkább automatákon keresztül történnek, a papíralapú ügyleteket digitálisak váltják fel, miközben a személyes tanácsadásra továbbra is komoly az igény – jelentette ki Rajna Gábor, a K&H lakossági értékesítési igazgatója. Oldódott a banki készpénzfizető ATM-ekkel szembeni idegenkedés, amit a K&H-nál jól mutat, hogy az idei első félévben 36 százalékkal több, 752 ezer „borítékos” tranzakció történt, mint az előző év azonos időszakában, az automatákon keresztül betett teljes összeg pedig 35 százalékkal magasabbra, 236 milliárd forintra rúgott. Az egy befizetésre jutó átlagos összeg 315 ezer forint volt.
Míg az ügyfelek a bankszektorban átlagban a készpénzes befizetéseik mindössze ötödét bonyolították le egy ATM-en keresztül 2019 első negyedévében, addig ez az arány Rajna tájékoztatása szerint a K&H-nál háromszor magasabb, 60 százalékos volt. Hozzátéve: a belga KBC által tulajdonolt hitelintézet részesedése a magyarországi készpénzes automatás befizetések között körülbelül 35 százalékos. Kétharmados többség az elektronikus bankolás mellett. A bank tapasztalatai szerint az ügyfelei egyre nyitottabbak a digitális, mobil- és e-bankos szolgáltatások iránt.
Forrás: privatbankar.hu