Szakmai tapasztalat és bérigény – ezek fontosak a munkaadóknak

Álláskeresési kutatás

Az álláskeresésnél a megkérdezettek majdnem fele legkevesebb kettő, de maximum öt helyre adja be az önéletrajzát, de 7 százalék úgy felelt, hogy akár 15-nél több munkahelyre is jelentkezik egyszerre – mutatott rá az 55. Műegyetemi Állásbörze főszervezője.

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi Állásbörze által készített online kutatásból. A felmérésben résztvevő cégek válaszai alapján kijelenthető, hogy bár a közösségi média világában élünk, mégis a legtöbb vállalat a hagyományos módokon és csatornákon hirdeti nyitott pozícióit, például karrier portálon, állásbörzén vagy saját céges weboldalon.

Legtöbben álláskereső portálokon keresnek munkát

A toborzási trendeket, köztük a munkaadók preferenciáit és a munkavállalók felkészültségét vizsgálták legfrissebb kutatásukban a Műegyetemi Állásbörze szervezői. Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezető igazgatója az eredményeket értékelve elmondta, a több mint 400 munkavállaló bevonásával készült felmérés szerint

  • a többség (82%) álláskereső portálokon keres munkát,
  • de minden második megkérdezett célirányosan a munkáltatók oldalán is kutat.
  • A harmadik legnépszerűbb platform a Műegyetemi Állásbörze (38%),
  • de jelentős számban nézelődnek az álláskeresők a közösségi médiában (37%) is.

Érdekesség, hogy a résztvevők mindössze 30 százaléka volt kimondottan álláskereső, de a nagy többség, 59 százalék nyitott az ajánlatokra úgy is, hogy jelenleg van állása.” – mutatott rá az 55. Műegyetemi Állásbörze főszervezője. Arra a kérdésre, hogy a jelentkezés elküldése előtt mit tartanak fontosnak, az emberek 87 százaléka azt felelte, hogy frissítik az önéletrajzukat, négyből hárman megnézik a cég weboldalát, egyharmaduk pedig a kiszemelt vállalat közösségi oldalát is átböngészi. Az állásinterjúra főként kérdések összeírásával, vázlat készítésével és a cég profiljának áttekintésével készülnek.

Orbán Balázs a munkáltatók által kitöltött kérdőívekre rátérve elmondta, a cégek több mint 70 százaléka az aktuális trendek és elvárások alapján állítja össze a toborzási stratégiát, és csak 30 százalékuk a szükség, a kínálat és a büdzsé alapján. A kutatás szerint átlagosan három körös az interjúzási és kiválasztási folyamat. Ez jellemzően egy telefonos interjúból, egy személyes interjúból és egy próbafeladatból áll össze. A munkáltatók 35 százaléka alkalmaz pszichológiai felmérést, és 95 százalékban eltekintenek a fizikai felméréstől.

Legfontosabb a szakmai tapasztalat és a bérigény

Figyelemre méltó, hogy a hiányzó munkaerőigény meghatározásától a felvételig átlagosan két hónap telik el a megkérdezett cégeknél, vagyis ennyi idő kell az üres pozíciók betöltéséhez. Kiderült az is, hogy a vállalatok 60 százaléka preferálja a munkaerő-átcsoportosítást, és 80 százalékuk támogatja a munkaerő ajánlását” – fogalmazott Orbán Balázs. Abban a kérdésben, hogy egy egytől ötig terjedő skálán a felsorolt tényezők mennyire befolyásolják a cégeket a kiválasztás folyamatában,

  • a szakmai tapasztalat vezet (4.9),
  • de szintén nagyon fontos a bérigény (4.7),
  • az egyéb, például területvezetőtől származó szakvélemény (4.65)
  • és a személyes megítélés is (4.55).

A munkáltatók számára a legkevésbé az számít,

  • hogy a jelentkező melyik oktatási intézményben végzett (2.5),
  • mekkora a munkahely és a lakóhelye közötti távolság (2.4),
  • és hogy milyen a családi állapota (2).

Forrás: hrportal.hu

További cikkek