Jelenleg Magyarországon nincs sofőrhiány, de hosszabb távon itthon is összeomolhat az ellátási lánc, mivel a sofőrök jelentős része néhány éven belül nyugdíjba vonul, az utánpótlás pedig kevés – számol be az ATV Híradó riportjában. Nagy-Britanniában a brexit miatt alakult ki sofőrhiány, az ellátási láncok is összeomlottak, a boltok polcai gyakran üresek maradtak.
Pánikvásárlás, üres polcok és üzemanyaghiány – Mi folyik Nagy-Britanniában? Magyarországon is egyre kevesebb járművezető dolgozik, az ATV riportjában megszólaló Varga Tibor, az All Cargo Expres szakmai irányító több mint három évtizede foglalkozik fuvarozással. Szerinte a húszas-harmincas korosztály tagjainak nem vonzó az ezzel járó életforma, mert a sofőrök sok időt töltenek távol a családtól. Hiába magasabb a bérezés, mint a magyar átlagkereset, a fiataloknál ez a munka „haza szokta vágni” a párkapcsolatokat. Árvay Tivadar a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője a híradónknak arról beszélt, hogy Magyarországon összesen körülbelül 130 ezer sofőr van, akik közül a legtöbben a negyvenes, ötvenes korosztály tagjai, ezért nem irreális feltételezés, hogy itthon is az angliaihoz hasonló ellátási nehézségek alakulnak ki. Ez a réteg ugyanis várhatóan néhány éven belül nyugdíjba vonul, akkor pedig hatvanezer fő egyszerűen egyik pillanatról a másikra eltűnhet a rendszerből. Ha ez megtörténik, akkor itt egyik pillanatról a másikra össze fog omlani az ellátási lánc is – fogalmazott. Árvay Tivadar hozzátette, a hazai helyzetet a magasabb bérezés tudná megoldani. Ahhoz azonban, hogy ez megvalósuljon, emelt fuvardíjakat kell elkérni, amit egységesen kellene elosztani a fogyasztók, a megbízó illetve a fuvarozók között. Jelenleg azonban csak a fuvarozókat terhelik ezek a költségek – mondta.
Forrás: portfolio.hu