A munkaadók igyekeznek megtenni minden tőlük telhetőt, hogy megtartsák a munkaerőt, főként ha a megfelelő végzettséggel, szaktudással és tapasztalattal rendelkezik. Tudni kell azonban, hogy a munkavállalóknak melyek a valós igényeik, elvárásaik a munkaadóval szemben.
A vállalatok egyre inkább elkezdtek nyitottá válni a munkavállalói élmény fogalmának megértésére, és különböző gyakorlatban alkalmazható eszközeinek, saját működésükbe való integrálására. A munkavállalói élmény a HR minden egyes területére kiterjed, és a teljes munkavállalói életciklust végig követi. A célok közé tartozik a munkáltató köztudatba való beintegrálása, a pozitív megítélés kialakítása, a potenciális munkavállalók figyelmének felkeltése és bevonzása, valamint a motiváltság, elégedettség és munkáltató felé való elköteleződés megteremtése. A munkavállalói élmény megteremtésének igen gazdag eszköztára van. Ami minden eszközére általánosan elmondható, hogy mindegyik konkrét munkavégzéshez, vagy munkahelyhez kapcsolódik. Míg a jólét megteremtésének eszközei első sorban a jóléti- és juttatási csomag elemeit érintik, a munkáltatói márkaépítéshez pedig leginkább a különböző kommunikációs felületek kapcsolódnak, a munkavállalói élmény eszközei a munkához kapcsolódó munkavállalói igények minél jobb kiszolgálását hivatottak elősegíteni. A munkavállalói jólét biztosítása érdekében, tehát a következő eszközöket lehet alkalmazni: Egészségmegőrzés (pl.: szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás), közösségépítés, cafeteria elemek, melyek az egészségmegőrzést, és a jó közérzetet támogatják. A munkáltató márkaépítés eszközei közé tartoznak: közösségi média felületek aktív használata, médiában való megjelenés, az elért eredményekhez, szakmai eseményekhez, elismerésekhez kapcsolódóan, jótékony, közhasznú, tehetséggondozó tevékenységekben való részvétel, vagy ezek szponzorációja.
Forrás:hrportal.hu