A szabályokat betartó munkahelyi kultúra az egyes generációknál eltérő lehet, ahol képzésekkel is segítenek az etikus magatartás kialakításában, jobb a helyzet. Az úgynevezett magatartási kódex betartása a munkahelyeken egyre inkább előtérbe kerül.
Egy új jelentés szerint a generációs különbségek az etika és a megfelelés terén egyedi kihívások elé állíthatják a több generációs munkaerővel rendelkező vállalatokat. A Z generációs munkavállalók nagyobb valószínűséggel értenek egyet azzal, hogy a szabályok megkerülése elfogadható a munka elvégzése érdekében – derül ki az LRN Corp. etikai és megfelelési megoldásokkal foglalkozó cég szeptember 10-i jelentéséből – írja a HR Drive.
„A magatartási kódexek kulcsszerepet játszanak az etikus, szabályszerű munkahelyi kultúra kialakításának irányításában, és a cégeknek stratégiai és kreatív módon kell gondolkodniuk arról, hogyan lehet a legjobban áthidalni a generációs különbségeket, miközben a jövő üzleti kultúráját alakítják”. Megjelentek a vezetői szakadékok is. A felsővezetők 90%-a például úgy nyilatkozott, hogy szerintük betartják a magatartási kódexet, ami a középvezetők körében 81%-ra, az első vonalbeli alkalmazottak körében pedig 69%-ra esett vissza.
A képzések segítenek
A jelentés szerint úgy tűnik, hogy a kifejezetten a magatartási kódexre összpontosító képzések segítenek. Azokban az országokban, ahol a magatartási kódexről szóló képzés a legelterjedtebb volt, a munkavállalók is a legnagyobb valószínűséggel mondták azt, hogy „nagyon gyakran” betartják a magatartási kódexet. Az indiai munkavállalók 97%-a és a kínai munkavállalók 91%-a számolt be ilyen képzésről, például 47% és 40% mondta azt, hogy gyakran foglalkozik a magatartási kódexszel.
Másrészt azok, akik a legkevésbé valószínű, hogy képzésben részesültek – Hollandiában 64% -, a legnagyobb valószínűséggel (35%) azt mondták, hogy „soha” nem foglalkoztak a magatartási kódexszel. Az Ethisphere jelentése szerint a mai álláskeresők azt mondják, hogy etikus munkáltatókat szeretnének, beleértve olyan tényezőket, mint a környezeti és társadalmi hatás, az irányítási elvek, a munkahelyi jólét, a jogi megfelelési eredmények. A Friends Services Alliance nonprofit szervezet szerint a vezetők etikus döntéshozatalának elősegítése érdekében a vállalatok mentorálást és folyamatos oktatást valósíthatnak meg a különböző vezetői szinteken.
Forrás: hrportal.hu