Jó helyzetben a közlekedési cégek

Nagyon sok munkahely szűnik meg, de a közlekedési cégek úgy tűnik jó helyzetben vannak. Az elmúlt év márciusában  91-en, idén már 513-an jelentkeztek a BKV álláshelyeire. Jól járhat tehát a BKV, ha folytatódnak a tömeges leépítések a piacon, mivel a garantált megélhetést nyújtó állami társaságban menedéket látnak a munkanélkülivé vált honfitársainak.

A BKV szerint látványosan megugrott az álláshelyeikre jelentkezők száma. Idén március utolsó két hetében – azaz a vírus hazai terjedésének első időszakában – 513-an küldték be a jelentkezésüket, ami napi 30-40 pályázatot jelent. Nagy részük továbbra járművezetőnek állna, illetve egyre többen jelentkeznek a speciális pozíciókra is, így például sokan szeretnének beszerzési előadó vagy villamosmérnök lenni a cégnél .A jelentkezések intenzitására jellemző, hogy tavaly márciusban minden pályázó 1-1 állásra jelentkezett, idén viszont megfigyelhető, hogy egy-egy jelentkező 3-5 állásra is beadja a jelentkezését. Mindezt úgy, hogy a cég a kijárási korlátozások miatt még vissza is fogta a toborzást. Jóval kevesebb állást hirdettek meg, mint egy éve, továbbá minden képzést igénylő pozíció hirdetését le kellett állítaniuk, mivel a hatósági képzések és vizsgák szünetelnek. A toborzás leállítása idején beérkezett 276 pályázat még így duplája a 2019-es 136-nak, az összevetést azonban tovább árnyalja, közülük 81 fő a villamosvezetői képzésre jelentkezett. Szintén figyelemre méltó adat, hogy a vészhelyzet kihirdetése után felvettek túlnyomórésze „D”-kategóriás jogosítvánnyal rendelkező autóbuszvezető volt. Ők azok a sofőrök, akik a turistákat szállító cégeknél dolgoztak, de azóta, hogy a járvány berobbant, nincs munkájuk.”Az eddigi pandémiás helyzet a BKV Zrt. márkáját megerősítette, leginkább a biztos munkahely státuszunkat, mivel a krízis idején is nyújtunk álláslehetőséget, hiszen a szolgáltatást biztosítani kell” – írta a BKV a Narancs.hu kérdéseire. Egy évvel ezelőtt fordított volt a munkaerőpiaci helyzet. A BKV-nak nem csak a toborzás, hanem munkatársak megtartása is kihívást jelentett. 2019 januárban 120 fő, februárban 90 fő mondott fel a cégnél az alacsony fizetések miatt, volt, aki eredeti szakmájában dolgozott tovább, de olyan is, aki inkább árufeltöltő lett az Aldinál. 2018 nyarán 100 ezer forintos fejpénzt ajánlottak azon kollégáiknak, akik behoznak egy új gépjárművezetőt. Tavaly februárban 200-250 sofőr hiányzott a BKV buszairól, de rajtuk kívül a járművek karbantartását végző műszakiakból is sokkal kevesebben dolgoztak a cégnél, mint amennyire a társaságnak szüksége lett volna.

Forrás: magyarnarancs.hu

 

További cikkek

Modern húsüzem épül

Modern húsüzem épülModern húsüzem épül

Komoly állami támogatásból modern húsüzem épül. Fontos szempont a beruházásnál, hogy az ipari övezetben történő megvalósítás tehermentesíti az eddigi városközponti fekvésből eredő, lakosságot és környezetet érintő problémákat. A Bárány-család tulajdonában