Több generáció dolgozik együtt a munkahelyeken, szám szerint öt. A munkaerőpiacon az alfa generáció is jelen van, az 1995 után született fiatalok ugyanis felnőttek. A Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján többek között erről is szó volt. Elhangzott: 2060-ra a generációk száma háromra csökkenhet.
Az Y generáció átlagosan kétévente vált munkahelyet, nem kifejezetten lojális, viszont elképesztő a tudásvágya. Ez az Y generáció, akik nem sok pozitív megítélést kaptak az elmúlt évek során. A generáció tagjairól az az alapvető feltételezés, hogy nem elég kitartók, és nem kifejezetten megbízhatóak. A konferencián elhangzott: mindig az egyén fog a saját preferenciái alapján dönteni. Fontos az elfogadás és annak belátása, hogy mindenkinek vannak meglátásai, amikkel hozzá tud járulni a szervezethez. A cégeknek úgy kell hitelesen bemutatkozniuk a jelentkezőknek, hogy elmondják, milyen értékeket teremtenek. Fontos, hogy fejlődés-központú szemlélet határozza meg a munkahelyet. Ha az emberek csendesen dolgoznak, az nem jelenti azt, hogy enerváltak, csak mindenki másképp viselkedik” – mondta Szabó Csaba, a Develor Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója. Az alfa generáció pedig olyan, hogy amikor elmegy az egyik szülőjével a boltba vásárolni, felpróbálja a kabátot és azt mondja: „Ez nem én vagyok.” Olyan öntudat és önazonosság uralja őket, amiket az előző korosztályoknál nem vagy csak kisebb mértékben tapasztaltunk. Az Insta(nt)-generáció „A gyerek nem tud késleltetni. Most akarja a pöttyös labdát, de még nem jött a Jézuska”, mondta Ludvigh Károly. Ez az, amit a pszichológia úgy hív, hogy instant gratification. Azonnali vágykielégítés. „Vannak, akik ebbe beleragadnak felnőttkorukban is, mert belül gyerekek maradtak.” Ugyan a fiatalok nagy része átmegy az ifjú titán korszakán, amikor az „ide nekem az oroszlánt” alapelve működik náluk, s úgy érzik, mindenkit tudnak überelni, de „nem igaz, hogy a fiatalok 10 perc alatt vezérigazgatók akarnak lenni”, vélekedett Toldi Zsuzsanna, az Aquilone Training Kft. ügyvezetője.
Forrás: piacesprofit.hu